Skrota SMC-boken

SuperRetard

New member
Ska ge ett seriöst och objektivt svar på detta i egenskap av att vara <30 år (en kvart till :()

Personligen skiter jag i vilket, det är mest en kostnad i medlemsavgiften rent subjektivt. Innehållet är inte riktat till mig helt enkelt.

MEN...

Det finns många, både yngre och äldre än mig som bryr sig och tycker att det är bra på många sätt. Om jag tillhört den skaran, så hade jag krävt bokens varande. Pga att jag såsom många andra inte har, eller har intresse av att skaffa, en iFåun, HTC eller liknande. Jag har heller inte laptopen med mig när jag är ute och åker, eller står i garaget på väg ut.

Även om vi om 10 år lever i en värld där faktiskt ALLA har en smart-fåun. Så har jag viss förståelse för att många ser hojåkandet som en tillflyktsort, en plats där man får stänga av telefoner, slippa kolla mail osv. Jag gör det när jag sätter mig i bilen, och styr ett lastat ekipage mot någon bana, många fler gör det en random tisdag när de ska ut och fika längs nån halvtrist väg de kallar "mysig". Smaken är som baken. Men att tvinga fram den där tillgängligheten som många älskar att få slippa för att kunna göra vad man gör för att få slippa (shit, vad rörigt, häng med nu), blir jäkligt kontraproduktivt för alla som vill just, slippa.
 

powerglide

New member
@Hund

Det är ingen som hindrar dig (eller någon annan) att lämna telefonen hemma :tungan ;)

Diskussionen handlar mer om att ha aktuell och levande info online, som alla kan uppdatera, än inaktuell och (eventuellt) oanvänd info i en tryckt bok.

Nu utesluter det ena inte det andra. Det är fullt möjligt att skapa en årlig upplaga av SMC-boken, för de som vill, utifrån en SMC-Wiki som förlaga.
 
Top