Petra
Super Moderator
Inte bara det att man måste skaffa en ny telefon utan abbonemanget man har kanske inte alltid innehåller "fri surf". Då kostar det extra för det också.
Bara en tanke
ja just, det har du rätt i!
Inte bara det att man måste skaffa en ny telefon utan abbonemanget man har kanske inte alltid innehåller "fri surf". Då kostar det extra för det också.
Bara en tanke
Jag tar gärna tidningen som PDF istället.Möjligheten finns att lägga in alternativet i medlemsregistret. Vill ha/vill inte ha.
Problemet med det är att man då inte enkelt kan samdistribuera med tidningen,
I ett av inläggen hänvisade jag till en tjänst som kunde printa Wikis till böcker. Likaväl som utskrift av en bok till papper kan man skriva ut till en PDF vilket inte kräver ngn online-koppling när man väl hämtat ner den hemifrån :tummenuppman har kanske inte alltid innehåller "fri surf". Då kostar det extra för det också.
Att köra efter gps grps wiki kontrollerad rutt med exakta koordinater enligt noggrant planerat tidschema är det jäwligaste jag kan tänka mig som motorcykel förare. Jag skulle aldrig hittat den fantastiska lilla byn Sören utanför Kalix och heller aldrig fått nöjet att fika hos de kreativa ungdomar som med lie yxat till en liten gräsplätt intill vägen med skylten STANNA NU! Och serverade underbart kaffe på ett plastmöblemang som lutade nåt fasansfullt allt kryddat med en dialekt som på minner om en ostämd cello !
Kör inte efter GPS då men markera alla intressanta platsers koordinater i den istället så att du ev. hittar tillbaka....
Kör inte efter GPS då men markera alla intressanta platsers koordinater i den istället så att du ev. hittar tillbaka....
Alla mer avancerade telefoner som finns idag har en GPS och oftast finns det en Tracker så man kan tipsa andra om de guldställen man hittat (t.ex. via en SMC Wiki) :tummenupp
telefonen har man för att prata i, eller hur?
Det där var ett finurligt inlägg säljer du gps aggregat månne ?
Bakåtsträvare finns det alltid men 8 av 10 telefoner som säljs idag har både GPS och surfmöjligheter. Imorgon kommer det inte gå att köpa något annat. Uppslagsverk, telefonkatalog och SMC-bok var jättefint förra århundradet men precis som skrivmaskinen och faxen så har bäst före datumet passerats.Jag har aldrig haft någon GPS och tänker aldrig skaffa någon heller.
Jag tittar på kartan på morgonen och memorerar den. Sen kör jag. Och hitta tillbaka till några smultronställen har aldrig varit några problem. Är jag tveksam om jag kommer att minnas sätter jag ett kryss på kartan nån dag senare när jag ändå har kartan framme.
Då duger nog inte min telefon. Ericsson GH174 från hösten 1993. Då fanns inte ens SMS. Men jag saknar inte det, telefonen har man för att prata i, eller hur?
Boken ska var kvar. Punkt!
Noop..men jag ändå har karta med mig på långresor eftersom den ger bättre överblick vid planering.
Man behöver inte vara tekniknörd för att ta till sig ny tekniks landvinningar. Jag har åkt åtskilliga tusen mil med bara karta och det har varit bra och spännande so far...
Det moderna navigatorer ger kan ju inte gärna en karta ge, exempelvis leta upp ett litet hotell med kontaktuppgifter på Jylland vid pass kl. 22 på kvällen när man upptäcker att man blivit för trött att köra vidare.
Säga nej på grund av någon princip är väl inte speciellt smart...anser jag.
Kanske uttrycker jag mig luddigt men kan ej påminna mig om att jag sagt nej till något. Jag betvivlar inte för en sekund alla hjälpelektronik pryttlars förträfflighet. Allt handlar om en liten pocketbok med bleknande framtidsutsikter jag gillar böcker och slumpmässiga vägval är ej tyngd av principer och har inga behov av att marknadsföra mig som smart.
Det moderna navigatorer ger kan ju inte gärna en karta ge, exempelvis leta upp ett litet hotell med kontaktuppgifter på Jylland vid pass kl. 22 på kvällen när man upptäcker att man blivit för trött att köra vidare.
Sorry..
"Jag har aldrig haft någon GPS och tänker aldrig skaffa någon heller.
Jag tittar på kartan på morgonen och memorerar den. Sen kör jag. Och hitta tillbaka till några smultronställen har aldrig varit några problem. Är jag tveksam om jag kommer att minnas sätter jag ett kryss på kartan nån dag senare när jag ändå har kartan framme."
Jag syftade på ovanstående...