Skepp o Hoj 2010

Jag åkte på Skepp o Hoj som var nu 2010 och det skrevs i mc folket endast i superlativ om det arrangemanget.
Tidigare har jag mest hört om Hoj-X som alla talat gott om, men jag har aldrig åkt på den resan.

Efter att ha läst nu efteråt om hur arrangemangen drivs förstår jag att mina förväntningar på Skepp o Hoj inte kunde infrias med det jag hört om Hoj-X.

Vad gäller Hoj-X så drivs det av SMC riks med mera resurser och då är det klart att det skall gå av stapeln i Tokholm ;) De har ju en mindre mc mässa en den i Göteborg och sämre också, så de behöver väl ha något som kompenserar det.

Skepp o Hoj arrangeras tydligen av några eldsjälar inom SMC väst ihop med lokala mc handlare, och med tanke på det gör de ett massaivt arbete. Jag trodde ju innan resan att det lades lika mycket resurser på bägge arrangemangen. Men vad gäller SMC riks verkar samma som inom riksdag / regering. Stockholm och lite folk i resten av landet. Alltså läggs resurserna i Stockholm.
Regeringen har ju inte fattat att Göteborg är Sveriges största och en av nordens viktigaste hamnar och därför ser vägnätet och järnvägsnätet ut därefter.

Nu till Skepp o Hoj resan.
Personligen missade jag poängpromenaden vilket jag retade mig på. I övrigt var det som vilken resa som helst i princip som jag ser det. lile mini mc på bildäck och en modeshow utöver poängpromenaden.
Mode grejen var ju bra.
Däremot förstår jag inte SMC info området.
Det mesta materialet som fanns där var ju trycksaker för att värva nya medlemmar på typ en mässa eller liknande för de som inte ännu är medlemmar.
Jag misstänker att 99% av dem som bokade Skepp o Hoj redan va medlemmar.

Om jag åker med på Skepp o Hoj ngn mer gång så behöver de satackare som gör detta arrangemang mera backup av SMC Riks.

Ett förslag är att ena året arrangerar SMC väst själva resan från Gbg.
Nästa år gör SMC väst det ihop med SMC Riks, det året som riks får se hur det är i Gbg, kan SMC stockholm arrangera Hoj-X själva.

Då kan ju SMC riks börja fördela lite resurser över landet!
//
Dennis Johansson
 

bivius

New member
Tja, HojX är ju en Finlandskryssning, båtarna utgår fr. stockholm....
Det är väl f.ö den enda aktiviteten av större dignitet som går av stapeln i Stockholms närhet?. SMC:s kansli sitter i Borlänge så på vad sätt menar du att Stockholm skulle vara gynnat?

Och varför skulle fullt normala människor öht vilja bege sig till göteborg?:D
 

fbg

New member
Tja, HojX är ju en Finlandskryssning, båtarna utgår fr. stockholm....
Det är väl f.ö den enda aktiviteten av större dignitet som går av stapeln i Stockholms närhet?. SMC:s kansli sitter i Borlänge så på vad sätt menar du att Stockholm skulle vara gynnat?

Och varför skulle fullt normala människor öht vilja bege sig till göteborg?:D

Tjenare
Det är nog så här att, det bästa med Stockholm, är tåget och flyget till
Göteborg. Jag bor inte i Göteborg men arbetar där och har även arbetat
i den så kallade Huvudstaden , ja ja :rolleyes:
 
Top