Skagen

Benny

New member
För första gången ska jag göra en mc-tur utomlands. Jag och sambon tänkte ta en tripp till Skagen och jag behöver lite tips om vägar och övernattningsställen.
Jag kör från Malmötrakten och således ligger förstavalet på Öresundsbron. Ska jag dra rätt över broarna och in på Jylland för att sedan söka mig norrut? Alternativet är att köra i nordvästlig riktning och försöka hitta färjor som tar en mellan öarna och till Jylland.
Har någon gjort den turen? Vad rekommenderas?
 

Benny

New member
Det blir ingen runda i Danmark. Istället beslutade vi oss för att ta en liten runda i Skåneland, dvs hemifrån till småland och blekinge.
Vi kör från Staffanstorp vid 17-tiden och piskar lite småvägar tills vi kommer fram till Tydingesjöns camping. Detta sker dagen innan mc-träffen där.
På fredagen drar vi vidare och ska prova på de berömda vägarna över Glimåkra och Lönsboda mot Tingsryd. På Tingsryds camping lånar vi en husvagn över natten.
På lördagen drar vi söderut igen. Mot Sölvesborg och vidare längs skånes östra kust.

Jag skulle vilja ha tips på bra hojvägar söderut från Tingsryd.

Vi kommer att stanna för övernattning ngn stans mellan Sölvesborg och Simrishamn. Sedan drar vi vidare västerut igen. En resa på ca 40-50 mil totalt med förhoppningsvis mycket sol och bad.
 
Top