Som nybörjare tycker jag det är väldigt svårt att veta när och hur man ska hälsa på andra hojare. En del av mig tycker det är skitafånigt att hälsa över huvud taget men det ÄR ju roligt så jag gör det hela tiden i alla fall
Passagerare får/ska såklart hälsa så mycket de vill!
Däremot har jag sett mer eller mindre klara "regler" för hur/när folk hälsar. Den allra största gruppen hälsar friskt (sport/naken/tuoring) utan hänsyn till vad den andre sitter på. Cruisers/custom däremot hälsar ibland men
oftast inte och jag kan väl köpa det lite eftersom vi är till största delen helt olika sorters människor. Och ärligt talat ser det rätt svårt ut att över huvud taget hålla i sig på vissa av dom customhojarna så det kanske inte funkar att släppa med ena klon och börja veva i luften
Men sen har vi mopedister och de som kör MC-skootrar, jag ser kanske 30 om dagen när jag kör fram och tillbaka till jobbet och det är aldrig
någon som hälsar, det har inte hänt en enda gång. Jag tycker det är lite synd så jag har bestämt mig för att tokhälsa på alla mopeder och skootrar jag ser så de inte känner sig utanför eftersom de förmodligen är precis lika stora tvåhjulsfantaster som oss
En annan grupp jag ser överallt och som jag definitivt hälsar på är trehjulingarna, alltså ni vet MP3 och dom. Jag hade nämligen en sån själv förra året, jag skaffade en för att jag ville uppgradera från moped men kände att jag inte hade tid att skaffa A-behörighet - men det bodde en lika inbiten hojåkare i mig då som i någon annan kan jag lova. Och jag kan säga att eftersom man faktiskt skäms en hel del över extrahjulet fram blir man extra glad när en tvåhjuling säger hej