Skärp som inte repar?

Surikaten

New member
Kör man i jeans och vill ha ett bälte som inte repar, så har BMW ett just för detta. Har nån av er sett nåt ytterligare repfritt skärp? Och var jag då kan köpa det. Extra poäng förresten om det saknar metalldelar helt (BMWs har det innanför lädret) så kan man ha det genom flygplatskontrollen också.
 

Surikaten

New member
Gör som min gamla morfar knäpp bältet i ryggen ,det repar inte lacken.

Farfar berättade (när jag var en tvärhand hög) om knutten som när det började regna tog på sig sin stora regnrock men bakfram för att det inte skulle blåsa in och i regnet i mörkret körde i diket. Den förste till undsättning konstaterade att huvudet "sitter ju åt fel håll" och vred det rätt (dvs vred nacken av knutten).


Och möbeltass på gylfknappen då ...

 

totte_kott

New member
Kör man i jeans och vill ha ett bälte som inte repar, så har BMW ett just för detta. Har nån av er sett nåt ytterligare repfritt skärp? Och var jag då kan köpa det. Extra poäng förresten om det saknar metalldelar helt (BMWs har det innanför lädret) så kan man ha det genom flygplatskontrollen också.

Fristads har ett bälte i textil och läder.

http://www.fristads.se/images/products/FRISTADS/large/6412,90.jpg

Vi började använda dom när kärnkraftverken införde flygplatskontroller.
 
Last edited:

jan-olovj

Active member
Som jag märkt så är det dragkjedjan på jackan som är större bov i det hela, om man inte kör sporthoj så man ligger på tanken förstås.
 
Farfar berättade (när jag var en tvärhand hög) om knutten som när det började regna tog på sig sin stora regnrock men bakfram för att det inte skulle blåsa in och i regnet i mörkret körde i diket. Den förste till undsättning konstaterade att huvudet "sitter ju åt fel håll" och vred det rätt (dvs vred nacken av knutten).



Och möbeltass på gylfknappen då ...


Ett alternativ är ju at sluta köra i jeans och skaffa ett par riktiga mc-byxor. Finns ju i jeansvariant med förstärkningar om du nu måste ha jeans. Vet inte hur knapparna ser ut på dem men det kan du ju ta reda på.
Magnus
 
Top