Signalhorn Yamaha xj 600

nallens71

New member
Hej!
Jag köpte en Yamaha XJ 600 (-84) för att övningsköra på och nu funkar inte signalhornet. Kollade säkringarna och de är hela (finns tre säkringar av fyra hållare, den fjärde har inga kablar kopplade), så min fråga är om det är någon här som har haft samma problem.

Även belysningen har slutat funka på bränslemätaren. Har dock inte kollat om lampan har gått vilket blir morgondagens syssla.
 

mc4ever

New member
Hej!
Jag köpte en Yamaha XJ 600 (-84) för att övningsköra på och nu funkar inte signalhornet. Kollade säkringarna och de är hela (finns tre säkringar av fyra hållare, den fjärde har inga kablar kopplade), så min fråga är om det är någon här som har haft samma problem.

Även belysningen har slutat funka på bränslemätaren. Har dock inte kollat om lampan har gått vilket blir morgondagens syssla.

Hej
Börja med att kolla att det finns ström fram till signalhornet när du trycker på knappen. Om det finns så är det med största säkerhet själva signalhornet som är defekt inte ovanligt att de är fastrostade mm på äldre hojar. Finns det inte ström så kolla själva reglaget på styret brukar kunna vara ordentligt oxiderat.
 
Top