SHK el BKK

FrKawasaki

New member
Hej, jag undrar vilken kurs jag ska anmäla mig till egentligen? BKK el. SHK?
Jag vill komma åt den sköna kurvtekniken, våga ge hän och få ett bättre flyt i min körning utan att behöva släppa och fega mig igenom kurvorna? Någon som har det klockrena svaret?

// FrKawasaki:rolleyes:
 

Bengt Allevad

New member
Hej, jag undrar vilken kurs jag ska anmäla mig till egentligen? BKK el. SHK?
Jag vill komma åt den sköna kurvtekniken, våga ge hän och få ett bättre flyt i min körning utan att behöva släppa och fega mig igenom kurvorna? Någon som har det klockrena svaret?

// FrKawasaki:rolleyes:

Stort väkommen vilken typ du än väljer.
Utbildningen är precis likadan på både BKK och SHK. Dock som namnet antyder vänder vi oss till olika hojkategorier.

Att blanda custom- och touring-hojar i samma körpass går bra men att blanda rena sporthojar och custom i samma körpass går inte lika bra.
Även om vi inte på något sätt skall fokusera på fart blir, p.g.a av hojarnas konstruktion, körtekniken och körmöjligheten olika.

Det finns ingen absolut gräns för när en hoj passar här eller där.
Däremot om vi instruktörer skall kunna arbeta så effektivt som möjligt både med teori och feedback under en kursdag är det en fördel med någorlunda homogena deltagargrupper.

Ett exempel kan vara när vi arbetar med körställning och i viss mån också bromstekniken. Här lär vi ut med vissa variationer beroende på hojtyp.

Hoppas detta gav någonting och återkom gärna om du har ytterligare funderingar.
 
Last edited:

micke.r

New member
Stort väkommen vilken typ du än väljer.
Utbildningen är precis likadan på både BKK och SHK. Dock som namnet antyder vänder vi oss till olika hojkategorier.
. . .

Det finns ingen absolut gräns för när en hoj passar här eller där.

Hej, jag undrar vilken kurs jag ska anmäla mig till egentligen? BKK el. SHK?

// FrKawasaki:rolleyes:

Hej !

Precis som Bengt skriver så marknadsför vi oss ibland mot olika målgrupper.
Det finns ibland också små skillnader i upplägg och detaljer, dels mellan de olika Distrikten samt även de olika Centrala kurserna, men vi följer alla samma riktlinjer, och utbildar lika, vart du än kör !

I SMC Väst har vi valt att kalla samtliga kurser Avancerade kurser, eller Sporthojskurser, men vi vänder oss självklart till ALLA olika förare och hojtyper.. :cool:

Anledningen är att det är omöjligt att förutspå skillnader mellan ex en glidare eller touringförare med sportig körstil eller en lugn och försiktig förare på en supersporthoj.. Det går som Bengt skrev, inte att i förväg bestäma vad som passar var.. (..och något namn måste ju kursen ha):rolleyes:

Fartskillnader samt småskillnader ex i körställning är inga problem att hantera. Vi kör liksom alla andra (eller de flesta) med indelning i olika hastighetsgrupper vilket på så sätt ger er som deltagare möjlighet att träna i just ERT eget tempo !!

Välkommen på någon av våra kurser eller någon av de övriga kurserna runt om i landet !!

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=3501

/ Micke

SMC Väst
 
Top