Jag vet inte vad som hänt med denna herre (Calle Blåholtz) men han verkar väldigt övertygad om att SMC:s storbaneutbildningar inte handlar om att bli en säkrare förare.
Kolla in denna FB-grupp för lite konstiga argument.
Tydligen är ALLTING fel med SMC:s utbildningar :brinnerupp
Det betalar jag inte till
View attachment 7090
Edit: Lade till Calles namn.
Det mest intressanta är att han på riktigt verkar tro att försäkringsfria kursdagar verkligen skulle sänka hans premie!
Möjligen skulle FB vinstmarginal förbättras...
Med det sagt så...man kan undra vad för traumatiska upplevelser han haft i samband med kursdagar? Eller om någon elak fågel viskat något oroväckande om premier i hans öra, sant eller inte?
Ingen, möjligvis med undantag för Marie, som jag iofs inte träffat i den verkliga världen, som jag känner till har uttryckt liknande åsikter i detta ämne. Det tycks för det mesta, om det mesta och mycket för det mesta men det här är faktiskt första gången just detta dykt upp, förutom då Marie...
Av kommentarerna på hans Ansiktsboksida så av det jag sett så verkar det inte finnas, än så länge iaf, en alltför stor skara av frälsta att predika för. För att vara en som enligt engen utsago gått en eller flera kursdagar så har han fått med sig en rätt mysko uppfattning om saker och ting därifrån.
Det hade för SMC:s räkning sannolikt varit intressant att intervjua honom och försöka förstå hur och vart hans uppfattning verkligen kommer ifrån. Kanske han som SMC-medlem för det måste han i alla fall ha varit, skulle uppskatta en kontakt, från "officiellt håll"?
Men det finns uppenbarligen någon sorts pedagogiskt tomrum, som han har passerat igenom, för hur skulle han annars kunna genomgå en endaste kursdag och komma fram till att: Starta en Facebookgrupp för att försämra för alla kursdeltagare genmom att lobba för att försäkringstäckningen skall bort!, skulle vara en bra ide?