segt och timeouts

Rubbe

New member
hej!
jag tycker det är väldigt ofta segt på forumet och det blir även ofta timeouts vid serveranrop. kanske dags att uppgradera lite hårdvara och/eller optimera lite kod? :rolleyes:
 

Swedie

Administrator
Personal
tja, forumet ligger på en separat server av olika anledningar. Frum är känt för hackförsök och det finns hål som blir kända. Så vi vill helst inte att om man kommer vidare, att man kommer längre in i övriga SMC-systemet. hostingen ligger hos crystone.se.

Angående långsamt och timeouts så faktiskt så har jag själv inte märkt av det så mycket på just forumbiten.

Är det vid specialla tidpunkter, eller hela tiden alltid?
 

Rubbe

New member
tja, forumet ligger på en separat server av olika anledningar. Frum är känt för hackförsök och det finns hål som blir kända. Så vi vill helst inte att om man kommer vidare, att man kommer längre in i övriga SMC-systemet. hostingen ligger hos crystone.se.

Angående långsamt och timeouts så faktiskt så har jag själv inte märkt av det så mycket på just forumbiten.

Är det vid specialla tidpunkter, eller hela tiden alltid?

Det är absolut inte hela tiden, men det händer nån/några gånger per dag (är inne och kollar rätt ofta utspritt på hela dagen). Jag har dock inte märkt av nåt speciellt tidsmönster. Det kan hända när som helst känns det som, men det är aldrig bara en gång utan timeoutarna håller på "i block" rent tidsmässigt. Kommer man inte in (får svar från servern) så dröjer det oftast flera minuter innan man kommer in .
 

Swedie

Administrator
Personal
Jag har fått till så det blir en serveruppdatering hos Crystone som förhoppningsvis sker inom kort, då får vi hoppas det går snabbare :)
 
Top