Sasongspremiar i Nepal

jobbarkompis

New member
Befinner mig i Nepal for treeking och andra aventyr hade en dag mellan transporterna ledig som blev for dryg fragade hotellagaren om han hyrde ut sin mc en TYS 125 kubikare med ett dussin vilda hastar inga problem dar men nar jag bad om en hjalm till min medfoljande dotter blev han fragande har har bara foraren hjalm ovriga passagerare skyddar sig med keps men en hjalm till kom fram.Vi ger oss ut i Pokharas vilda trafik forsta gangen jag kor vanster trafik.Detta blir en upplevelse utover det vanliga den kaotiska trafiken ar inte sa farlig att folja trots allt men har finns flera medtrafikanter kor,bufflar,getter och en mangd kratrar i vagbanan.Ut genom stan och upp mot himalajas hojder 125:an stretar pa bra vi tar oss upp pa bergsidan pa riktiga cerpentinvagar.Allt gar bra och vi nar hotellet efter en 6h lang sasongspremiar pa motorcykel.Mcupplevelser mats inte alltid i kubik.Maste omvardera Nepal som mcland efter att ha haft forutfattade meningar landsvagarna ar ok , staderna nja.Absolut inte sista resan hit kanske nagon som vill hanga med och upptacka landet pa 2 hjul? Mojlighet att hyra utrustning finns i oandlighet aven lite vassare an mitt premiarfordon.
 
Top