Sadelvård

H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Jag undrar hur brukar NI vårda Era sadlar? Jag vet inte ens vilken sorts material det är i min sadel ännu mindre vilka kemikalier jag ska använda för att impregnera den.

Det är väl antingen skinn, läder eller syntetiskt material. :p:D:rolleyes:

Någon som kan hjälpa mig?

Mvh

Amir

Zopilote

New member
99% av alla standardsadlar är av syntetmaterial nu för tiden. Jag tvättar min, tillsammans med resten av hojen, med en mjuk svamp, bilschampoo och vatten. Den behöver inte smörjas in med någonting, och jag skulle inte rekommendera att använda någon vinylglans eller liknande om man inte vill halka omkring som en smörklick på sadeln...

H

honda cbf 500

Guest
jag gissade på att det var syntetiskt material som de har använts sig av. Jag har i likhet med dig endast tvättat sadeln när jag har tvättat hojen och inget mer men funderar nu om man behöver göra ngt mer att hålla sadeln i skick.

//Amir

99% av alla standardsadlar är av syntetmaterial nu för tiden. Jag tvättar min, tillsammans med resten av hojen, med en mjuk svamp, bilschampoo och vatten. Den behöver inte smörjas in med någonting, och jag skulle inte rekommendera att använda någon vinylglans eller liknande om man inte vill halka omkring som en smörklick på sadeln...