Stonehenge är väl ett givet besöksmål, coolt, men jag minns känslan när vi åkte från Bournemout och dit - krokiga fina landsvägar, och plötsligt dyker det upp, direkt vid sidan av vägen, lite lagom oglamouröst.
Påminner mig om när jag var där. Betalparkering naturligtvis, som vanligt i England.
Jag skiter i det, tänkte jag och gick ner mot kassorna för att gå in på området.
9 pund för att gå in och kolla på några stenar som jag ser lika bra utifrån. Never in my life, tänkte jag och köpte en kopp kaffe och gick tillbaka till hojen.
Väl tillbaka till parkeringen, ser jag en gubbe i reflexväst stå och kolla in min hoj.
OK, tänkte jag, här är dags att ta fram mina bäst övertygande lögner för att klara mig från P-böter. Kanske kan jag säga att jag var vid informationen för att fråga hur jag skulle fästa P-biljetten på hojen........eller annan passande lögn beroende på hur samtalet framskred.
-Är det din hoj, frågade vakten.
-Jo, det är det, erkände jag.
-Coolt, sa vakten. Det är min Kawa som står jämte din. Jag bara kollade var du var ifrån, svarade vakten.
-Jo, jag är från Sverige och hade vägarna förbi så jag tänkte kolla in stället.
-Vafan, har du åkt från Sverige alldeles själv, frågade vakten, alldeles paff av förvåning.
-Jojemensan, svarade jag.
-Fan, vad coolt, replikerade vakten.
Här är det dags att ta tillfället i akt och jag frågade, du råkar inte ha någon annan toalett än den som alla andra använder, därute vid parkeringen? Jag ska ju kränga av mig stället och krångla innan jag kommer till skott.
-Självklart, svarade vakten. Du kan använda våran personaltoalett. Samtidigt kan vi ta en kopp kaffe och tjöta lite hoj.
Väl avklarat toalettbesöket och vi satt och tjötade hoj, ropade dom i radion och saknade sin arbetskamrat som skulle dirigera inkommande bussar och undrade var han var.
-Gå ut genom den dörren, sa han och pekade på en annan dörr än den vi kom in genom, så kommer du in direkt på området via personalingången.
När jag tackade honom för hjälpen, svarade han helt coolt, -vi bikers håller ihop.