Så nu får de va nog

Denny

New member
jag vill ha sommar å känna doften av

ny klippt gräs varm asfalt lite bensin

å ljudet av 30 hojjar som dånar ner för rakan..


god jul å gott nytt

mvh denny
 

dexxent

New member
jag vill ha sommar å känna doften av

ny klippt gräs varm asfalt lite bensin

å ljudet av 30 hojjar som dånar ner för rakan..


god jul å gott nytt

mvh denny

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv :)
Fågelkvitter, sandsopning, solens reflexer i hojjen...om 3 månader kanske det är dags!

Just det... God Jul och Gott Nytt År så länge!
 

Lotek

#82 Superbike
mycket bensindoft..diskussionerna runtom om bästa sättet att ta just den kurvan ..varmt gummi..en mild bris precis när man öppnar stället.

Egentligen är det väl tur att man har den här tiden att fixa, snygga till, laga och hämta sig. För att inte tala om att planera för nästa säsong :)

Det är inte så långt kvar till våren.
God Jul alla..:cool:
 

Zopilote

New member
Om precis en vecka vänder det iallafall :) Under tiden får man väl se fram emot lite mer snö, så man får prova hur pass bra nya däcken på enduron funkar på det hala, vita underlaget :rolleyes:
 

micke.r

New member
...om 3 månader kanske det är dags!

Just det... God Jul och Gott Nytt År så länge!

Brrr..

Runt Påsk.. (polarna åker fortfarande skidor)

Säsongspremiär..

Skrapa isen från hojen, Duccar som inte startar i minusgrader, kallt i backen = hjärnspöken, iskalla fingrar, långkalsonger och tröjjor under skinstället som gör det trångt och det känns om möjligt ännu stelare än vad det redan är, kallsläpp på 10:e varvet...

Nej , var sak har sin tid :D

Supersnabba carvingskidor utför nypistad backe, bottenlös lössnö, vårsol redan på sportlovet, längdåkning på nypistad skatetrack eller dm-djupa skidspår (60 blås på längdåkningsskidor är också en fartupplevelse :D)

Snöskoter, isracing, långfärdsskridskor, hockey, hundspann, snöbollskrig...

Hojkörningen är fortfarande långt, långt borta, men vintersäsongen står för dörren, med alla dess möjligheter :p

/ Micke
 

Monsterdiggaren

New member
Brrr..

Runt Påsk.. (polarna åker fortfarande skidor)

Säsongspremiär..

Skrapa isen från hojen, Duccar som inte startar i minusgrader, kallt i backen = hjärnspöken, iskalla fingrar, långkalsonger och tröjjor under skinstället som gör det trångt och det känns om möjligt ännu stelare än vad det redan är, kallsläpp på 10:e varvet...

Nej , var sak har sin tid :D

Supersnabba carvingskidor utför nypistad backe, bottenlös lössnö, vårsol redan på sportlovet, längdåkning på nypistad skatetrack eller dm-djupa skidspår (60 blås på längdåkningsskidor är också en fartupplevelse :D)

Snöskoter, isracing, långfärdsskridskor, hockey, hundspann, snöbollskrig...

Hojkörningen är fortfarande långt, långt borta, men vintersäsongen står för dörren, med alla dess möjligheter :p

/ Micke

Hej Micke!
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag ser det snöar, det var väl roligt? hurra! Skidsäsongen står för dörren och kurvkurserna handlar för mig nu om telemarksvängar.

"Duccar som inte startar" får jag bjuda på, det är sant att första starten varje dag var spännande. Duccen startar nu snällt sedan den fått nytt batteri, men kylan på Gelleråsen i april hjälpte inte till om man säger så...:rolleyes:

Själv står jag över Gelleråsen denna vinter (vår?). Kanske var det lite krystat att köra i kylan, undrar hur det hade varit om vi inte hade haft så tur med vädret trots allt. Underkylt regn, någon?
Det är också bara undantagsvis som jag kör ned från Umeå så i år vill jag nog prova någon annan bana. Min dröm vore en quattro på Gotland ring eller Ring Knutstorp, en fyradagarskurs skulle göra det värt den långa resan. Men de banorna är väl rätt dyra att hyra...

//Jonas
 

micke.r

New member
Min dröm vore en quattro på Gotland ring, en fyradagarskurs skulle göra det värt den långa resan. Men de banorna är väl rätt dyra att hyra...
//Jonas

En Trippel på Gotland kommer, förhoppningsvis före tomten, så fort som anmälningsystemet är igång fullt ut :D

9-11/7 kör SMC Väst tillsammans med SMC Gotland på Gotland Ring !!

Dyrt ?? Nej, inte ens i närheten av en skidvecka.. :cool:

/ Micke
 
Last edited:

Juh@

New member
jag vill ha sommar å känna doften av

ny klippt gräs varm asfalt lite bensin

å ljudet av 30 hojjar som dånar ner för rakan..


god jul å gott nytt

mvh denny

Abstinensen börjar bli svårartad, Gelleråsen i april lockar återigen även om man inte kan lita på vädret i april. I helgen blir det dags att putsa och skruva lite, abstinensen lär inte bli mindre.
 

tut

New member
E det bara jag som tycker det är på tok för korta vintrar i Sverige?
;)
Man hinner ju aldrig skruva färdigt alla kul grejjer man planerade under den gångna sommaren när man fräste fram på kurviga vägar i den ljumma luften.

:)

/ Jonas
 

Denny

New member
Det blir ju inte bättre av att man åker å köper massa
godis till hojjen.

Som man tror gör att de ska gå fortare å se tuffare ut


nä nu ska jag ut å torr hänga lite i mitt nya garage som efter 2år fått
värme å lite färg å lampor..
 
Top