Sänkning av Dragstar?

fofight

New member
Ska sänka min Dragstar 1100 , har inhandlat en sänkningssats från www.mccustom.se så frågan lyder, hur gör jag? måste jag höja upp hojen, måste jag ta bort stötdämparen helt och hållet, eller kan jag bara lossa dämparen? Med andra ord jag vet inte, tacksam för svar
 

Esquire

New member
Utan att veta exakt:
Du måste antagligen hissa upp hojen en aning så att du kan jobba utan att bakdämparen är belastad. Om det sedan räcker med att du lossar stötdämparens nedre bult eller om du måste bort med hela dämparen har jag ingen aning om.
 

jan-olovj

Active member
Du får byta de så kallade hundbenen till tite längre.Jag har inte bytt på Dragstar men på en Suzuki M800 det var inga större problem som sades dämparen måste vara obelastad. Se sidan här nedan så hittar du vad du behöver. 600:- bör väll vara ok Lasse Sjögren bad jag om råd och han var lätt att tala med.

Jan-Olov


http://www.customaid.se
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
2003 sänkte jag min Dragstar 1100 med delar från Thunderbike. Instruktioner för hur jobbet skulle göras följde med delarna. Vet inte om det är samma grejor du köpt. Bilder finns om du är intresserad. Just själva sänkningen var omöjlig att fixa hemma, fick hjälp av Micke på Team Granaths i Mora. Telefon: 0250-59 22 10. Resultatet blev kanon!
 

jan-olovj

Active member
Jag tillverkade min sänkning, efter tipps från dig, själv av grovt plattjärn. Sänkninge mitt för bakaxel var 4 cm och arbetet gjorde jag hemma med hjälp av mclyften. jag palade upp hojen på ramen så att bakhjulet hängde fritt så gick det bra.

Jan-Olov
 
Top