Sällskap till Storulvåns fjällstation

Leif H..oj

New member
Jag tänker ta en äventyrstur rakt igenom Mittsverige till Duved och Handöl med Storulvån. Gör det i samband med SMC Jämtlands "Storsjön Runt". Nån som är sugen på att hänga med? Åker från Sundsvall fredag 8 augusti - övernattning i Östersund - kör storsjöturen på lördagen och sedan vidare till Duved för övernattning. Söndag är tanken att bo på Storulvåns fjällstation. Man är ju med i STF också och måste prova denna anläggning nån gång. Hur länge man stannar i krokarna av Handöl? Beror på vädret! Tar med fiskeväskan :cool: för det är ju semester och man gör som man behagar, dag för dag! Offroad/äventyrshojbetonat naturligtvis.

"Storulvån ligger 725 m.ö.h. vid vägens ände mitt i Jämtlandsfjällen. Resan hit på en av landets högst belägna fjällvägar är en storslagen naturupplevelse.
Ett av Svenska Turistföreningens verkliga flaggskepp. För många har Storulvån länge varit en självklar start- och slutpunkt för fjällfärden."
När man skriver gott om denna plats så måste man bara dit. Vägverket har påbörjat, men ännu inte avslutat, en upprustning av vägen dit upp.

Nån som vill hänga med? Det är trevligare om vi åker flera tillsammans. Hör av dig snarast om du är sugen! Vi måste boka boende.

OJOJOJ…en ren bild med den rätta texten på STF:s hemsida:

Står det en ren här? Det är Leif.
"Smått missförstådd och med kraftfulla horn lufsar Leif runt kring Storulvån på somrarna. En del besökare blir lite förvånade när Leif har parkerat utanför vår entré. Utan att ta större notis om världen runtomkring honom står han där och tuggar, lite halvt i vägen för in- och utpasserande. Sällskapssjuk men väldigt osocial! Leif är inte som andra renar. På vintern lever han ett vanligt renliv nere i skogslandet, tillsammans med sin flock. På sommaren kommer han hit till Storulvån för att hänga med sin andra flock, nämligen oss människor, och det har han gjort nu i ungefär 6-7 år. Han är inte tam, men han trivs bland folk och är här helt frivilligt. Oftast spatserar han runt i närheten av stationen, äter upp ett eller annat lunchpaket och undersöker folks ryggsäckar. Ibland följer han med gäster på långtur, kanske runt Jämtlandstriangeln, och då gärna med ett och samma sällskap hela vägen.
Kom gärna hit och hälsa på Leif, och håll utkik efter honom i vår butik, fast i mjukare variant."
DETTA ÄR ÄNNU EN ANLEDNING TILL ATT MAN MÅSTE DIT! Det enda som inte stämmer är att jag faktiskt är väldigt social …hi hi hi…

Ring/mejla om du tycker det här skulle vara kul: 070-312 34 13, hemmingsson.sweden(at)gmail.com
 

vormannen

Moderator
Jag tänker ta en äventyrstur rakt igenom Mittsverige till Duved och Handöl med Storulvån. Gör det i samband med SMC Jämtlands "Storsjön Runt". Nån som är sugen på att hänga med? Åker från Sundsvall fredag 8 augusti - övernattning i Östersund - kör storsjöturen på lördagen och sedan vidare till Duved för övernattning. Söndag är tanken att bo på Storulvåns fjällstation. Man är ju...

Jäklrrrr vad skoj....!!!! Ser att det kommit upp en del fina bilder på körningar :) Trevligt!

Hinner inte med mig på denna sväng, har precis kommit hem från en Skön 190mils tur . Som vanligt hade man "enejblat" grusvägar i Garmin GPS:en så det var mycket sådankörning :)

Ha en go tur!!!

Ska fokusera på iordningställandet för GrusBus Steg II den 3:e augusti, men efter den kan jag säkerligen hänga på och det finns mönster kvar på nabbdäcken på KTM 950:n! Ska nog beställa nya i augusti.

/Peter
 
Top