Ryggskydd, då?

-ah

New member
Samma inlägg i annan - men fel - tråd:

Större delen ev min körning görs söderut, sommartid. Söder om alperna blir det lätt upp emot 35-40*.
Jag har länge kört med Halvorsson-skinnställ med ryggplatta i jackan, men har äntligen hittat en mycket lättare Held-jacka i ljus och bra nyans - så här är frågan:

Vicket ryggskydd anser detta ärade forum vara det bästa, inte enbart ur skyddssynpunkt utan även erfaringsmässigt mht ventilation, dvs riktigt luftigt?
 

Spiff

New member
Tyvärr omvänt råd..

Jag har Knox Contour och det blir väldigt varmt på sommaren. Ingen luft alls kan passera mellan ryggen och skyddet när det sitter som det ska.

/Spiff
 

Marie

Banned
Samma inlägg i annan - men fel - tråd:

Större delen ev min körning görs söderut, sommartid. Söder om alperna blir det lätt upp emot 35-40*.
Jag har länge kört med Halvorsson-skinnställ med ryggplatta i jackan, men har äntligen hittat en mycket lättare Held-jacka i ljus och bra nyans - så här är frågan:

Vicket ryggskydd anser detta ärade forum vara det bästa, inte enbart ur skyddssynpunkt utan även erfaringsmässigt mht ventilation, dvs riktigt luftigt?


RIKTIGT luftigt är det ju inte, men jag tycker att det funkar hyfsat även vid mediterrana temperaturer, Ett löst ryggskydd av samma fabrikat som ditt gamla ställ: Halvarssons.
 

-ah

New member
RIKTIGT luftigt är det ju inte, men jag tycker att det funkar hyfsat även vid mediterrana temperaturer, Ett löst ryggskydd av samma fabrikat som ditt gamla ställ: Halvarssons.

Problemet är, att det inte går i den nya jackan. Alltså behöver jag nåt annat, dvs ett fast. Eller löst. Eller vad det nu heter som man spänner på sig alldeles för sig självt.

Annars har jag också bara goda erfarenheter av Halvorsson-i-jackan. Har fungerat perfekt hittills. Dvs aldrig använt för sitt syfte.... :D
 

Spiff

New member
Är ju det Mari skriver.... skaffa ett separat från Halvarsson som du spänner på dig.
 

jan-olovj

Active member
Jag har kört mer Halvarssons ryggskydd sedan hösten 07 och jag har inget att klaga på, lite varmt blir det men det får jag ta skyddet är viktigt. Det värsta är om jag vid något tillfälle glömt att ta på skyddet och kört ett stycke innan jag märker det, fy tusan vad otrevligt det käns det är inte als rolligt att köra sedan.
 

CB_Tobbe

New member
Jag kör med Danise Wave ryggskydd. Det är toppen på sommaren. Hela ryggskyddet är som "bikaka". Det gör att det blir som ett stort ventilationsgaller.

// Torbjörn
 

-ah

New member
Jag kör med Dainese Wave ryggskydd. Det är toppen på sommaren. Hela ryggskyddet är som "bikaka". Det gör att det blir som ett stort ventilationsgaller.

// Torbjörn

Yep.

Prissis vad jag har kommit fram till jag med. Köpte en så'n i går kväll.
Nu du Rossi ! :rolleyes:

Ska återkomma med en recension, om det blir varmt nångång, eller efter sommarens eskapader.
 

rednax

New member
är väl en alltid aktuell fråga som förtjänar att behandlas upprepade ggr. själv har jag bara kollat detta forum ngt halvår, så jag läser tacksamt...:)
 
Top