RR-Fabrikens Alexander Kristiansson

carlsson56

New member
Jag kan. lite stolt berätta att Alexander Kristiansson som började sin bana i Fabriken, kör Red Bull Rookie Cup 2009.:cool:

Han är den andra Svenske föraren efter Robban Gull som nått så långt. Bland över 1200 sökande tog sig Alex till finalen i gallringarna som gick i Portugal. Och den här gången tog man ut 12 nya löften. EN var Alex. En av 1200 från hela Världen. Man får nästan ståhår på armen!

Som ett resultat av det blev han även tilldelad Viasats Motorstipendium 2009 under en pampig ceremoni i Stockholm. Bl.a. kommer man sända alla Alex tävlingar live som går i samband med MotoGP. (Europeiska tävlingar)

Visst är det fint när man faktiskt kan sätta fingret på framgång. Framgång som till stor del skall krediteras SMC. Ballt va?

Stefan Carlsson
 

lime

Skriver inte
Ett stort grattis till Alex!

Jag har haft nöjet att se honom köra vid ett antal tillfällen. Han hör hemma i RB-RC. Jag blir inte förvånad om han kör någon av de stora klasserna någon gång i framtiden.
 

carlsson56

New member
Han är på väg mot en stentuff säsong. Med ett fokus som man inte ser alltför ofta.

Han kommer köra 6 IDM tävlingar med ett Holländsk Team som får det allra bästa från Leuten. Det blir flera race i Holland och några i Spanska CEV. Långt över 20 tävlingar. Han kommer bita tag i kåpglaset och åka ....¤&##
Det har han lovat!
 
Top