rotationsdämpare tl1000

jessemagic

New member
Den beryktade rotationsdämparen på min tl1000s är helt slut:mad:
Någon som känner till något alternativ till denna dämpare och vart man kan få tag i den?
 

#46

New member
Ja den där dämparen var ett fiasko:(

Öhlins tog fram ett kit med länkage och dämpare till TL1000S!!

Kostade då -97 ca 7-8000:-

Per
 

S1000RR

New member
Ja den där dämparen var ett fiasko:(

Per

Näe, fiasko håller jag nog inte med om, i alla fall inte om man vara ser på pappret liksom. Tänket var kanon, synd att den blev så varm att den la av bara i praktiken.

Det borde kanske finnas någon Öhlinare på marknaden, men kan vara rätt svårt att hitta.
Cykeln blev inte direkt någon kioskvältare tyvärr.

//Lasse
 

Spiff

New member
Hittade av en händelse den här:
TLRShock.jpg

http://www.traxxion.com/bituboshocks-suzukitl1000rtl1000s.aspx
 

Niklasinorr

New member
Näe, fiasko håller jag nog inte med om, i alla fall inte om man vara ser på pappret liksom. Tänket var kanon, synd att den blev så varm att den la av bara i praktiken.

Det borde kanske finnas någon Öhlinare på marknaden, men kan vara rätt svårt att hitta.
Cykeln blev inte direkt någon kioskvältare tyvärr.

//Lasse

Efter att ha bänkat nämda dämpare så skulle jag nog iallafall påstå att det var ett fiasko, den hade mer kompressionsdämpning än retur och det som gäller är fem gånger mer retur än komp. Vi tillbringade 4,5 timme på Kemora med att testa alla kombinationer av dämparinställningar på den där och det var skit alltihop...:)

Om man inte hittar en Öhlinare så har Maxton i england en bra lösning som enligt tester "förbättrar väghållningen en miljon gånger"...:)
 

S1000RR

New member
Efter att ha bänkat nämda dämpare så skulle jag nog iallafall påstå att det var ett fiasko, den hade mer kompressionsdämpning än retur och det som gäller är fem gånger mer retur än komp. Vi tillbringade 4,5 timme på Kemora med att testa alla kombinationer av dämparinställningar på den där och det var skit alltihop...:)

Om man inte hittar en Öhlinare så har Maxton i england en bra lösning som enligt tester "förbättrar väghållningen en miljon gånger"...:)

Näe, nu tycker jag att du e svår...;)
vad jag menade att konstruktionen var rätt ok, tänket lika så. Synd att slutprodukten inte var riktigt klar, och höll inte måttet.

//Lasse
 

Niklasinorr

New member
Näe, nu tycker jag att du e svår...;)
vad jag menade att konstruktionen var rätt ok, tänket lika så. Synd att slutprodukten inte var riktigt klar, och höll inte måttet.

//Lasse

Tänket var rätt men det var en felaktig konstruktion i funktionen, dessutom var det för lite olja plus att den monterades bredvid en avgaskrök...

Sen gör de om samma sak med TL1000R...?!?!?!?:)
 

Syster-Tysk

New member
S1000RR skrev:
Näe, nu tycker jag att du e svår...;)
vad jag menade att konstruktionen var rätt ok, tänket lika så. Synd att slutprodukten inte var riktigt klar, och höll inte måttet.

//Lasse
Påminner mig om ett visst team i WSBK! ;)
 

Ricken

Member
Ska du ha en ny bakdämpare så är den mest vanliga att ersätta orginalet med en Bitubo.

Då får du bort rotationsdämparen samt byter ut fjädern på höger sidan. Som förmodligen ändå är rätt gammal.

Kika in på www.tlzone.net/forums så finns det en kille med nick "speedking" som kränger grejerna.

Jag betalade 495$ för min plus frakt för 2 år sen. Det gjorde en hel del för hojens vägegenskaper.

Kika på det.
 
Top