Rondellkörning i storm...

Hampe

Skriver massor!
... hur kul som helst!!!:D

Det är bara att ompröva beslut i en rasande takt, bryta ned hojen mot vinden, känna medvinden och plötsligt bli upplyft från insidan trots att man inte vill.
Lägg ner lite hårdare - och plötsligt minskar vindkastet. Ha ha ha!

Jag lade säkert 10 varv i den lilla rondellen och kanske det dubbla i den stora, hela tiden med ett leende på ansiktet så inredningen i hjälmen knakade!

Inte övertygad...?

Komplettera då bilden med ett 20 år gammalt plattslitet crossdäck där bak...

Hampe

Hampe

Skriver massor!
... hur kul som helst!!!:D

Det är bara att ompröva beslut i en rasande takt, bryta ned hojen mot vinden, känna medvinden och plötsligt bli upplyft från insidan trots att man inte vill.
Lägg ner lite hårdare - och plötsligt minskar vindkastet. Ha ha ha!

Jag lade säkert 10 varv i den lilla rondellen och kanske det dubbla i den stora, hela tiden med ett leende på ansiktet så inredningen i hjälmen knakade!

Inte övertygad...?

Komplettera då bilden med ett 20 år gammalt plattslitet crossdäck där bak...

Hampe

Shit!
Här är ett urgammalt inlägg från lilla mig. Det förbegicks med absolut tystnad här inne - och visst: det verkar mer än lovligt knasigt, men nu har en del av er lärt känna mig och förstår att jag menar allvar. Någon kanske vågar kommentera nu?

Just denna körningen gjordes under upptakten till det som skulle bli stormen "Per". Det är en otrolig bra träning att ligga och bara mata runt runt runt i en rondell och förslka hålla så snyggt spår som möjligt trots att det blåser satan i det.

Lite trist efterspel dock; det blåste sönder mer än dubbelst så mycket i Per som i Gudrun...

Hursomhelst - nu börjar stormsäsongen igen, as we speak!
Plocka ut hojen och kör en sväng! "En sväng" både bildligt och bokstavligt: det är sketaskôj i rondeller när det blåser, och ett verkligt bra sätt att komma närmre sin hoj!

Hampe

Detta var ett inlägg i serien "Decemberchock"