Robert kämpar vidare för att få behålla sin personliga reg skylt

Oldbiker

New member
Det är ofattbart. Jag anser mig vara hyggligt allmänbildad och har inte gjort den kopplingen som myndigheten gör. Nu väntar jag med spänning på att jag ska få ett nytt regnummer till bilen, eftersom jag har ***666....och det är inte ens en personlig skylt.
 

Oldbiker

New member
Jag har dessutom bokstäverna KOK*** på en annan av mina bilar jag vet inte hur många gånger goda kamrater klistrat över överdelen på O:et. Förstå det i kombination med 666.
 

Chopperbyggarn

New member
En före detta flickvän/sambo har FTA på en av sina hojar...gissa om det var många snorungar som passade på när skyten var smutsig att fylla i ett par extra bokstäver...


Anders.J
 

Sälen

New member
Är verkligen en myndighet så barnslig att den lägger sig i sådana frågor?
 
Last edited:

Hampe

Skriver massor!
...men; han har en svart katt också. Är inte det lite misstänkt? Jag menar allt sammanvägt?

Sedan ser det ut som om dödskallarna som låtsas vara skruvhuvuden inte håller stipulerad storlek och därför kan störa läsbarheten.
Men framförallt - Hr Löfgren har förverkat rätten till sin personliga nummerskylt eftersom han haft mage att förse denna statliga egendom med en egen klisterlapp - och den ser banne mig amerikansk ut!

Usch och fy!






Robert Löfgren är en hjälte. Jag minns när han brottades med bulldust i Australien och nära nog frös rumpan av sig på väg till Krystallrallyt för länge sedan.

Transportstyrelsen skämmer ut sig så det står härliga till! Var kommer denna larviga moralpanik ifrån?

Ja, inte från USA i vart fall! Detta kristet fundamentalistiska hörn av världen har tidigare räknats som det mest moralistiska - men ta mig tusan om dom inte halkar ner till en blek andraplats efter tönt-Sverige!

I USA delas gladeligen 666 ut som allmän regplåt i kombination med andra bokstäver:

View attachment 5266


och vill man betala för en personlig skylt så är det ingen larvig myndighet som ger sig ut för att skydda lättkräkta fåntrattar

View attachment 5267
View attachment 5268



Men, jag vet faktiskt om en USA-skylt som kallades in efter 7 år i trafik:

View attachment 5269

"Fuck Osama" kan ju sägas vara liiiite mer provokativt än en sketen rondellhund, så DMV kallade in skylten igen - och delade ut ett nytt random nummer till 9-11 patrioten.

Vad han fick? "6668UP"
"The devil ate you up" om man vill larva sig lite. Å det vill man ju om staten lägger sig i ens affärer. I USA.
http://abcnews.go.com/blogs/headlin...-revokes-virginia-mans-f-osama-license-plate/




När blev Sverige så himla ömtåligt egentligen?

Tänk 1972 - när vi mitt under under brinnande Vietnamkrig släppte de gamla länsbokstäverna och började med dagens system.
*Sla-bam* så kom din nya regskylt i lådan: bland BAJ, FES och andra galna kombinationer så fanns även FNL med.
"Inte nöjd med vad staten sett ut åt dig? Byt bil då. Sämre andrahandsvärde...? Inte vårt problem. Vi gör bara vårt jobb"

På 40 år har vi gått från ett DDR-Sverige som gladeligen tacklade upp sina medborgare i sargen till en slags plyschtoffleklädd heffaklump som ängsligt slår knut på sig själv för att inte krökkränka ett endaste hår på någons huvud någonstans.

Sverige - så jävla undfallande att man blir rent kränkt av det!




Hampe
 

Bansaie

New member
Var kommer denna larviga moralpanik ifrån?
Håller med!
Nu har det inte så mycket med MC att göra men på tal om moralpanik så. I den här stan var det för en tid sen nån som i en insändare ondgjorde sig över en gammal staty med naket motiv och ville ta bort den eller i vart fall sätta kläder på den. Det var så hemskt att barn som hade skolväg förbi den skulle se det nakna. Signaturen antydde starkt religiös läggning.

Jag har så svårt att förstå att om man nu tror på gud och då tror att människan är skapt i guds avbild sen kan tycka att gud (eller dennes avbild) ser så anskrämlig ut att att man skäms och måste skyla denne till varje pris. Borde man inte istället vara stolt och glad över det gudomliga? Jag fattar inte...
Hade jag varit gud hade jag då i.a.f. jag blivit kränkt.
 

Marie

Banned
Jag kommer i håg när kyrkoherden i Berga / Växjö stift / nån gång på 1980-talet fick ett regnummer (tyvärr minns jag inte längre bokstäverna) med sifferkombinationen 666 på sin Volvo 760 GLE.....

Vem skulle då bli kränkt? :very_drunk:
 

flex

New member
Till Robert Löfgren , Beställ en personlig skylt med nr : 999 och vänd den upponer :victorious:
 

Hampe

Skriver massor!
Hur går det, Robert?

Du får inte längre ha 666 på din HOJ för att det är... ...anstötligt?

Well, gissa vem som drog förbi mig häromdagen ute på E 666;an

f47f5185-7904-4f4d-b59c-3bcb3ecb584b_zpsad23a2f3.jpg



Var är konsekvensen, Moralistransportstyrelsen?



Hampe
 

Hampe

Skriver massor!
Hallandtrafiken kör linje 777 med en buss som har regnummer

777_zps6cffa66c.jpg


Som agnostiker känner jag mig kränkt, Transportstyrelsen!



Hampe
Avd: Det gäller att ha ögonen med sig i trafiken...
 

Chopperbyggarn

New member
Min gamla Mercedes har varit avställd sedan jag upptäckte att jag körde omkring med en Marxistisk symbol på nummerplåten....:(

Tror ni att transportstyrelsen går med på att ge mig ett nytt reg nummer utan politiska symboler:confused:


Anders.J
 

swischmc

New member
Vilken tråd! Ska man skratta eller gråta?

Minns en man som köpte en Mercedes och fick en regplåt med BMWxxx. Han ville byta, men eftersom det var innan den personliga regplåtens tid fick han leva med den - eller köpa ny bil...
 

swischmc

New member
Hampe: som agnostiker kan du väl störa dig på alla siffer- och bokstavskombinationer? Jag tycker att du ska hävda din medborgeliga rätt att slippa regplåtar över huvud taget eftersom de går emot din icke-trosuppfattning. ;)
 

Hampe

Skriver massor!
Oh my God!

Ett samhälle utan regplåtar, utan personnummer, utan friggin pinkoder på allt - Utopia!
Kommer inte att hända det heller...

H
 
Top