Du
MENAR väl inte att SMC ställer sig positivt till
ännu mera trams som bara syftar till att fylla plånböckerna hos de redan feta trafikskolorna???
Är det inte redan tillräckligt dyrt att ta körkort (oavsett klass)?
Tydligen är det dags att ifrågasätta sitt SMC-medlemskap. Bra att du offentliggjorde detta innan sista januari....
Trygghetsnarkomanin i det här landet firar nya triumfer varje dag...
Oj, vaknad på fel sida
Tack för senast, roligt att vi äntligen möttes borta på MC Mässan.
Lillpojken hemma, tog KK till bil förre året - nu har han konverterad min gamla Volvo till en bucklad raggarbil! Och alla bucklor är ensidigt producerad av Lillpojken, som absolut inte har körd för fort, men pappa du förstår...
Nu, har Lillpojken jobbad ihopp till MC (Mamma vett inget än!) och MC körkort ska det bli - full fart fram!
Via jobbet har jag kontakt med ett större antal körskolor. Ibland för att flera av SMC:s instruktörer gärna så att dom nya med körkort kanske burde lära lite mera, om egna kunskaper och begränsningar innan dom fick lappen!
Inga körskola ägare jag har truffad har varit särskild feta..
Eftersom att SMC för några år sedan plötsligt stod utan offentliga tillskott till fortbildnings verksamheten, kalkylerade vi lite på kostnadsbilder. Vi hade samtidigt en motion på årsmötet om att SMC sku jobba för båda, billigare körkort och körkorts utbildningar.
2 konklusioner kom vi fram till, vad jag kommer i håg;
* Det är dyrt att driva en körskola..
* Att tvinga körskolerna till att göra körkorts utbildningen billigare, vill sannolikt medföra väsentlig fall i kvalitén av utbildningen - och som naturligt resultat av detta vill det förmentligt medföra flera olyckor (som i princip är ganska u-nödvändiga)
SMC:s årsmöte tog därför beslut om att SMC inte sku jobba för billigare körkort, men tvärtom se till att utbildningen har kvalité.
Om man nu kollar i tramset som SMC svarer på i remissen, vill man se att vi vill ha EN MC riskutbildning, som är mera omfattande än VV´s förslag, eftersom den ska vara riktad för MC. Och vi vill inte ha en extra når man sedan ska uppgradera till tungt..
Så enkelt följs tidigare årsmöte beslut