Risker med motorcykelkörning.

Hampe

Skriver massor!
Så, du tycker du har koll...?
Kör sansat, har ögonen med dig och vägrar inordnas i facket "extremt beteende"...?
Borde vara trygg? Tänk igen!

http://www.motorcyclecancer.com/

Vassego - något alldeles nytt att oroa sig över. :slagen:

Hampe

Hojkul!

New member
Bly i sadelstoppningen bör väl fungera som stopp för strålningen.
(NU förstår jag varför "det som inte får hända i sängen" ändå hände förra gången en kvinna besökte mig... eller :confused: )

Ove 60+

Active member
Så, du tycker du har koll...?

Vassego - något alldeles nytt att oroa sig över. :slagen:

:confused: Jaha, ytterligare en sak att dö av bland allt annat livsfarligt... ? Nä jag lägger detta till ignoreralistan för jag tycker att det redan finns tillräckligt många anledningar att stryka med och man kan ju inte dö hur många gånger som helst, ju! Och ska man hålla på att dö hela tiden så hinner man ju inte med att leva, ju! :angel:

Last edited:

gundj

New member
Jag tror strålningen avtar med hastigheten i kvadrat, så det är rena hälsokuren att köra.

challe

Member
Ajdå, det betyder att allt man fått lära sig om elektromagnetiska fält i skolan är helt fel. :very_drunk:

JoHu

New member
Hoppsan....på jobbet så kokar vi vatten så vi får ånga...ångan driver en jätteturbin och sedan driver en enorm generator...generatorn är kopplad till 400kV nätet och förser Sverige med strömming i dom där två hålen i väggen....

Jag finns alltså inte...det är en stor cancersvulst som skriver detta! :)

jan-olovj

Active member
Vill vi oroa oss för saker och ting så bör vi nog tänka på våra mobiltelefoner, där kommer vi alldeles säkert få höra mer om dess farlighet. Men mobilföretagen ser nog till att det inte kommer fram för då förlorar dom pengar.

gundj

New member
Vill vi oroa oss för saker och ting så bör vi nog tänka på våra mobiltelefoner, där kommer vi alldeles säkert få höra mer om dess farlighet. Men mobilföretagen ser nog till att det inte kommer fram för då förlorar dom pengar.

Precis, det kommer att bli som med tobak, det har ju folk slutat köpa för att nu vet alla att det är farligt, eller inte.
B T W hur var det med fotbolls-VM -58?

Jämten

New member
Det strålningsfria samhället existerar inte i dagens hög teknologiska värld.

Vi har mark strålning i form av radon,mikrougnar,tv,telefoner,tele&radiomaster,mm.Skulle vi börja tänka på att skydda oss då får vi bo i en helt steril
värld,vilket liv??

Lev livet efter egen förmåga och ha så trevligt och gemytligt som möjligt.Ett gott välbefinnande tror jag är den bästa medecinen i en allt stressigare
värld.Livet är allt för kort för att slösas bort går man sedan och tänker på alla faror som lurar då törs man knappast gå utan för dörren.

Sköt om er alla i smc och en GOD JUL på er alla.Hälsningar Jämten

anders_69

New member
Glöm inte den stora lampan därute. Just nu är det väl inte så farligt men vänta bara ett par månader, då kommer den vräka elektromagnetisk strålning över oss i såväl synliga området som i infraröda och ultravioletta!

Skilj på joniserande strålning som kan vara cancerriskhöjande, och icke-joniserande som inte kan orsaka cancer. Mikrovågsstrålning (mobiler, wifi, radio, mm) innehåller inte tillräckligt mycket energi för att vara joniserande. Punkt. Den kan vara värmande, javisst, men that's it.

Lågfrekvent EMS, ex. bil/mc elsystem strax under rumpan än mindre än så. Det är förvisso klart obehagligt om elektronerna skulle ta vägen igenom klockspelet men då är det inte heller EMS.