Ride to work-dagen Måndag 18/6

Hampe

Skriver massor!
Bara en liten puff för den internationella "Rida till verk"-dagen som det heter på svenska där man helt sonika klämmer in slipsen i skinnstället och kör till jobbet på hoj, som en chef.

View attachment 4770

I år är det Måndagen den 18 Juni som gäller, och visst ses vi?
http://www.ridetowork.org/

Hampe

Sanna H

Member
Det är väldigt, väldigt sällan jag lyckas använda min mc som transportmedel, men på måndag blir det såklart uppstigning kl 5, mp3-pluppar i och toura :wink: de 30 milen t/r till jobbet.

Last edited:

Bansaie

New member
Även för mig så är de flesta dagarna i veckan Ride-to-Work dagar, så det är klart jag kör på måndag.

Cawwa

New member
Hmm ... nu blire problems. Min vacation har ju startat så just Monday blire lite svårt å toura till worket. Annars begynnte jag i februari och har tourat varje workdag sedan dess. Får väl ta en riktig touringday dårå.

Hampe

Skriver massor!
Meh!
Du har ju tourat till job denna veckan? Fortsätt ba!
Cruisa till jobbet imon me, så kommer du spot on till Hondas jubileeum, elle?
De e ju typ precis samma plats jue! Det måste ju lajkas som ride to work, trots att du e ledig och det är fel dag. Overtime, änna. Det är bara att utnyttja flowet och sätta resan på repeat liksom.
See you!

Hampe - nykter.

Vill bara ha sagt det. Typ.

Skye

Kör Mycket!
Ska oxå ta hoj till jobbet på måndag. Finns ett dilemma bara som V.Saarela känner väl till. Bommen öppnar inte förrän 06 på campingen och jag börjar 03.32.

Nåja. Löser sig på nåt sätt.

DearHunter

New member
Kör alla dagar med gammelhojen och på måndag blir det extrakul. Rent allmänt så är mitt spontana intryck att det har blivit fler hojar och skotrar i Stockholm iår :)

Galne Dansken

Administrator
Personal
Qui, turnerings motorcyclen skal det bli på måndag. Och det, utan den elektriska elektronikdirektionsochriktningsrådgiveren,eftersom jag kan vägen.

:)

namn

New member
Handen på hjärtat... hur många tog hojen idag till jobbet ?

Jag märker ingen skillnad alls efter vägarna. är det 300 000 hojar ute så borde dom synas. med eller utan reflexväst.

MvM

New member
Inte jag i alla fall, det är ju bara jobbigt med all utrustning och klädbyten. Mc är då inget vidare alternativ för arbetspendling. Tacka vet jag tåget :D

TMax500

Member
Inte jag i alla fall, det är ju bara jobbigt med all utrustning och klädbyten. Mc är då inget vidare alternativ för arbetspendling. Tacka vet jag tåget :D
Verkar jobbigt det där med mc... Inge' viiidare, eller? ;)

- Du är från Örebro, väl? Hur är det där?
- Inge' viiidare...
- Men, det ser ju fint ut. Solen skiner ju!
- Ja, idaaag, ja...

;)

Ursäkta att jag driver med dig som Örebroare, men din kommentar om att det var så jobbigt i kombination med din hemort kändes som ett straffsparksläge! :D *fasen, nu får jag väl bannor från admin för det här påhoppet* ;)

DearHunter

New member
Jodå. Gammelhondan gick som en dröm imorse på nya däck. Och visst fanns det hojåkare även om trafiken i mitten av juni har glesnat jmfrt med maj.

Cribbe

Moderator
Handen på hjärtat... hur många tog hojen idag till jobbet ?

Jag märker ingen skillnad alls efter vägarna. är det 300 000 hojar ute så borde dom synas. med eller utan reflexväst.

Jag körde till jobbet i morse (åker dock ofta hoj till o från jobbet), mötte iof ingen utöver de vanliga hojåkarna.

gundj

New member
Jag cabbade ner på vägen till jobbet, gav nästan rätt känsla. Svårt att få bilkräket att luta åt rätt håll i kurvorna bara.

MvM

New member
Å det är värre än så, jag är Stockholmare i Örebro :D

Dä går allrii...

Men skämt åsido, jag går till tåget på fem minuter, tåget tar en kvart och så tar det tio-tolv minuter till jobbet. Ska jag åka hoj får jag åtminstone lägga till en halvtimme på det med klädbyten, parkering m.m.

Last edited: