Resesällskap ev Grekland

Nene

New member
Någon/några som är intresserade av sällskap på hojresa till Grekland i september -08?

Vi: en Suzuki 1200 Bandit, en kvinnlig förare och dito bak planerar att vara på resa hela september. Vi är flexibla både som personer och beträffande resmål och rutt. Inställningen är att allt går att lösa. Vi utgår från Helsingborg, det spelar egentligen ingen roll, de flesta reser ju ut ur Sverige via Skåne ändå. Vi kommer inte att tälta utan tar in på ställen som ser mysiga ut och köra huvudsakligen småvägar. Någon enstaka gång motorväg om det inte går att undvika på något sätt.

Har GPS, Garmin Zumo 550. Jag har 28 års erfarenhet av hojåka, och en del utomlands, men aldrig så långt ned som till Grekland. Däremot i Grekland på charter. Jag tar gärna emot lite tips om härliga hojställen i Grekland.

Hade varit kul med sällskap, kvinnligt, manligt eller båda delar.

Hör av er!

IA
 

GeorgeMC

New member
Vad kul...jag skulle jätte gärna hänga med men jag har en 600 fz Yamaha lite för liten för en sådan resa men planerar att skaffa en 1400 kawasaki till nästa år...jag älskar Grekland är själv Grek. :)
Tips:
Thessaloniki - Ioannina (motorväg E90 och småvägar)
Ioannina - Igoumenitsa

Vi hörs
 

Nene

New member
Greklandsresa

Hej, kul att höra av dig. Synd bara att du tycker dig ha för liten hoj. Är den obekväm på långkörning menar du eller? Jag vet inte särskilt mycket om andra hojar än den jag har. Vet bara att jag älskar att köra.
Men det kanske blir fler resor, man vet aldrig.

Vi har bestämt att sätta hojen på tåg från Hamburg till Villach och sen köra Italienska kusten ned. Det går ju massor med färjor till de Grekiska öarna, i första hand kommer vi att besöka Korfu, Lefkas, Parga (där jag varit förr) och Zakynthos, eventuellt ta oss till Split, Hvar mfl ställen. Och det är ju roligare att åka hoj i Grekland, än till.

Har du några tips på bra ställen att besöka med hyfsade vägar? Det är inget kul att åka alltför dåliga vägar med en så pass tung hoj som jag har och med passagerare. Vet du om det är bäst att ta in på små familjehotell, eller hyra rum? Eftersom vi är borta så länge så är det inte direkt läge för lyxhotell.

Glad för tips om detta, eller annat matnyttigt!

Ha det gott!

IA



Vad kul...jag skulle jätte gärna hänga med men jag har en 600 fz Yamaha lite för liten för en sådan resa men planerar att skaffa en 1400 kawasaki till nästa år...jag älskar Grekland är själv Grek. :)
Tips:
Thessaloniki - Ioannina (motorväg E90 och småvägar)
Ioannina - Igoumenitsa

Vi hörs
 

GeorgeMC

New member
Greklandsresa

Som ett tips att börja ...gå in på www.souvlaki.nu och surfa lite ...där kan du hitta bra info inte direkt för mc-folk ... men ändå....

Hör av dig
GT
 

Quman

New member
låter som en intressant resa har själv vatt i grekland 1 gång o känner även några greker som även kör MC dessvärre e ja ganska ny inom MC körning o e osäker på om ja e redo för en så lång tur
 

San

New member
Har själv varit iväg 4 år på rad till Rivieran och nu senast Kroatien så jag hade gärna hängt med men tyvärr så blir det ingen mc-tur för mig i år. Jag har alla gångerna åkt biltåget från Hamburg vilket är helt perfekt. Funderar nu på en tur till nästa år istället och då till södra Kroatien.

Lycka till på er resa det blir säkert jätteskoj :)
 

NoMekk

New member
Någon/några som är intresserade av sällskap på hojresa till Grekland i september -08?

IA

Låter härligt och spännande!
Tyvärr för kort framförhållning för mig, här behövs 2-3 månaders planering för att kunna lägga om jobbet :cool:

Nästa år kanske? :)

Lycka till!
 
Top