Reservhjul?

Sokrates

New member
Som relativt ny mc-ägare undrar jag hur ni andra gör med "reservhjul"?

Jag har ekerfäljar och därmed slang i däcket vilket gör att jag antagligen inte kan köpa "reservhlul på flaska" på macken.

Tips och erfarenheter mottages tacksamt!

(Just nu hör jag sopmaskinen som tar upp gruset från gatorna i stan, tempen närmar sig +10 grader och solen skiner, underbart!)

Tyrannosaurus

New member

Jag har ekerfäljar och därmed slang i däcket vilket gör att jag antagligen inte kan köpa "reservhlul på flaska" på macken.

Har inte du reservhjul med dig på hojen? ;)

Skämt åsido. Det kan funka med punkaspray i slangdäck om bara inte slangen är söndertrasad. Alternativet är bärgning, söka hjälp i BRÖ-registret eller om du är händig, har verktyg, däcksjärn, pump och extra slang med dig, mecka loss hjulet och fixa det på plats. Så gjorde dom *riktiga* knuttarna förr :cool: :D

Koljo

New member

(Just nu hör jag sopmaskinen som tar upp gruset från gatorna i stan, tempen närmar sig +10 grader och solen skiner, underbart!)

Välkommen in i MC-kollektivet... Du kommer att få en storslagen vår & sommar framför dig...

För att bli riktigt säker på saken, så ta kontakt med kundtjänst på generalagenturen hos det märke som du har på däcken...

Där, kan du svar på om det passar eller ej att "blåsa in " "däck-lagning" på flaska... Hoppas att det gav lite mer "kött på benen"....

Lycka till!:D

Esquire

New member
eller om du är händig, har verktyg, däcksjärn, pump och extra slang med dig, mecka loss hjulet och fixa det på plats. Så gjorde dom *riktiga* knuttarna förr :cool: :D
Eller så kör man med solution och lagningslappar. Det funkar det också.

Oavsett om man kör med lagningslappar eller punkaspray så ska man tänka på att det bara är en nödlösning. Med lagningslapparna så finns risken att de inte sitter ordentligt och börjar läka (även om jag på en hoj hade ett par lappar på slangen ett par år utan problem) och punkasprayen kan ge obalans i hjulet. Så oavsett vilken av de båda man väljer så är det bara en lösning till närmaste däcksverkstad.

P

Pingo

Guest

Det där tänkte jag på innan jag skaffade mina leksakshojar. Alla har slanglösa däck och jag har alltid med en repsats för att plugga däck. Pluggen vulkas fast på några minuter och däcket fylls mha kolsyrepatroner på ett litet kick.

Nu är det ju inte så vanligt med punkteringar men för min del så har jag tänkt att så småningom att åka över till Ryssland och då gäller det ju att kunna reda sig på egen hand.