Reserapport England 2012

sannybo

Member
Hej alla.
Nu har jag kommit hem efter min resa till England.
Denna gången var jag i Lake District, Peak District, Yorkshire Dales mm.
Har bland annat åkt den berömda Snake Road, besökt bikermötet vid Devils bridge och sett en hoj bli beslagtagen av polisen, samt varit uppe på för många det skrämmande Hardknott Pass.
Bilder och berättelse finns på min hemsida http://Sanny.one
Välkomna in att kika runt lite om ni vill.
Nu är det dags att planera Augustiresan. Norrut eller söder är första frågan?
 
Last edited:

TinaS

New member
Lustigt vi satt precis och talade om England idag, jag blev frälst på Norra Yorkshire mm för en massa år sedan och vi pratade lite smått om att ta en sväng dit nästa år. Din reseskildring gjorde mig ännu sugnare på det ;) fina bilder och bra berättat. Gillade också det där du skrev om att resa själv, friheten att byta riktning efter väder och vind förenklas betydligt och det är ofta enklare att få kontakt med andra när man inte har hela intresseföreningen på släp. Vad har du för tält? Det ser rymligt ut jämfört med mitt. Hur mycket väger det?
Åker söderut om en vecka så England får vänta, skönt att äntligen vara på G
 

sannybo

Member
Vad har du för tält? Det ser rymligt ut jämfört med mitt. Hur mycket väger det?
Åker söderut om en vecka så England får vänta, skönt att äntligen vara på G

Det är ett 4-bikers tremannatält. Jag gillar att ha lite utrymme och jag kan även ha stolen i tältet och sitta inne i det om det regnar. Har för mig att det väger ca: 5 kg.
Att åka ensam verkar bli mer och mer populärt, då väldigt många uttryckte en önskan om att göra det men inte riktigt vågat ta steget ännu. Får väl hoppas att jag inspirerade dom lite att ta det steget. ;)
 

Yxan

Member
Lookin' really nice!
Riktigt sköna slingerbultar i ett mycket vackert landskap - inspirerande reseskildring.

Jag har sagt det förr och säger det här igen; Storbritanien står på den sk 'to-do-listan'!
Frågan är bara NÄR.... Din hemsida är dock sedan tidigare bokmärkt för framtida planer...

Hälsar Mange
www.beronius.eu
 

sannybo

Member
Och nu har jag precis kommit hem från Alperna efter en vecka med underbar MC-körning.
Ska försöka sortera mina bilder och skriva ihop en liten berättelse om detta.
Stelviopasset och Glossglockner mm har passerats på denna lilla tripp.
Hittade även (en annan svensk visade mig) den gamla campingskylten från Heligenblut med SMC-loggan på från 80-talet.
Den låg inne i ladugården, men Joseph vill inte slänga den.
Återkommer när jag vaknat till liv igen. :eek:
 

Skye

Kör Mycket!
Och nu har jag precis kommit hem från Alperna efter en vecka med underbar MC-körning.
Skall bli intressant läsning. Har sparat din hemsida som favorit.

När vi bor så nära så borde vi passa på att åka nästa säsong. Wales är inplanerat pingst 2013 och eftersom du är gammal varaderoåkare får du givietvis vara med.
 
Top