Resekompis/ar efterlyses för resa i Europa v 35-38 (ca 26 aug - ca 20 sep)

blawinge

New member
Hej,
vet att jag är väldigt sent ute med denna annonsering av resekompis/ar för en resa tänkt i framför allt Österrike, Italienska alperna (SydTyrolen) samt även in i Frankrike (ev franska rivieran?). I huvudsak tänker jag mej tältning men det brukar till 50% även bli andra varianter som B&B, pensionat eller hotell - beroende på väder eller tillgänglighet. Jag kör tungt (BMW K1600GT/13) så det blir asfalt som gäller för mej. Med "tanten" bak blir det en långresa varje sommar, men för övrigt gör jag en långresa både vår och höst - hittills som ensamvarg - men vill gärna testa att åka tillsammans med flera Mc, jag tänker mej upp till max 4 Mc.
Om du är intresserad - man/kvinna/ålder spelar ingen roll, hör av er till min mail nedan så ser jag till att alla intresserade får allas mail för kontakt. Hade varit önskvärt att sammanstråla för ett möte mitt i nästa vecka - men förstår samtidigt att tiden nog är för knapp för det. Föreslår då istället att vi som eventuellt satsar på att starta upp på denna resa sammanstrålar och har första övernattningen på campingen i Maribo strax norr om Rödby i Danmark. Om/när du har bestämt dej - se till att snabbt beställa ett s k "grönt kort" från ditt försäkringsbolag(mc) - gällande i minst 4 veckor. Obs: om du/ni tycker att 4 veckor är för långt - så står det givetvis var en fritt att när som helst avbryta eller avkorta resan. Väl mött!!

Hälsningar från Conny Åsberg conny.aasberg@gmail.com
 

blawinge

New member
Hej Marie,

planeringen av "resa till Europa" är inte skriven i sten, på 3-4 veckor är det nära till länder där det krävs grönt kort. Dessutom är det tänkt att vi tillsammans beslutar vart resan går fram - alla förslag är bra utom dom tråkiga. För de som inte förstår svenska så är det klart bättre att kunna visa upp ett grönt kort på engelska - om olyckan skulle vara framme,

M V Hälsning från Conny / blawinge
 
Top