Resekompis(ar) Dalarna-Nordkap-Lofoten sökes!

staffangref

New member
Tjena!

Söker en eller flera resekompisar för en tripp norröver i sommar. (v.26-29)
Har själv planerat att vara borta i ca11 dagar.
Tanken är att utgå från Borlänge.
Resan går sedan dit näsan pekar i den svenska naturen och gärna på mycket grusvägar, men Nordkap är målet. (Gamla postvägen från Kautokeino till Alta är ett måste)
Hemresan har jag tänkt mig att köra genom Norge. Kanske Nordkap-Hammerfest-Lofoten-Ålesund-Geiranger-Trollstigen....mm.

Köra hoj, tälta och njuta!

Är du/ni sugna att hänga på, eller kan jag hänga på er?
Hör gärna av er. Även om ni har förslag på bra resvägar!

Mvh/ Staffan
 
Last edited:

staffangref

New member
Kom hem igår

Jag kom hem från min Nordkap resa igår kväll.
Det var en helt fantastisk upplevelse! Åkte Trollstigen, Geiranger, Dalsnibba. Tog båten från Bodö över till Lofoten. Därifrån vidare till Narvik och upp till Nordkap. Svängde även av in till Hammerfest å kollade läget. Hemvägen gick bland annat på gamla postvägen mellan Alta och Kautokeino. Vilken otroligt vacker "väg/skoterled" det var! Är supernöjd med min resa! Och min KTM 640 adventure skötte sig exemplariskt!
 

britt-mari

New member
Jag kom hem från min Nordkap resa igår kväll.
Det var en helt fantastisk upplevelse! Åkte Trollstigen, Geiranger, Dalsnibba. Tog båten från Bodö över till Lofoten. Därifrån vidare till Narvik och upp till Nordkap. Svängde även av in till Hammerfest å kollade läget. Hemvägen gick bland annat på gamla postvägen mellan Alta och Kautokeino. Vilken otroligt vacker "väg/skoterled" det var! Är supernöjd med min resa! Och min KTM 640 adventure skötte sig exemplariskt!

Ja, jag förstår att du har haft en fantastisk tur! Min far kom från Harstad, så jag vet hur otroligt fint det är där uppe - en dröm för mig är att någon gång komma dit igen! Det var väldigt länge se´n sist.
 
Top