Reparation av TomTom Rider1 i Sthlm

B

Bellman

Guest
Har en TomTom Rider1 som funkar bra men har sliten pekskärm. Är det någon som vet om en verkstad i 1:a hand i Sthlms-regionen som kan repa/byta display på TomTom?
 

Hansi

Skrivit för mycket
Har inte sett något PM, men det kanske är något mailat?

Jag vet inte om jag kan hitta lösa skärmar som passar tomtom, men kan kolla lite. Annars har jag en tomtom rider liggande i någon låda här som jag kanske kan lämna ett rättvist pris på.

Det är alltså mest problem med repor, inte fel på själva displayen? Provat att använda någon av alla bilvårdsprodukter som finns för att gnugga bort repor?
 
B

Bellman

Guest
Har inte sett något PM, men det kanske är något mailat?

Jag vet inte om jag kan hitta lösa skärmar som passar tomtom, men kan kolla lite. Annars har jag en tomtom rider liggande i någon låda här som jag kanske kan lämna ett rättvist pris på.

Det är alltså mest problem med repor, inte fel på själva displayen? Provat att använda någon av alla bilvårdsprodukter som finns för att gnugga bort repor?

Problem med repor och ytskicktet utslitet på de mest använda ytorna typ nere i högra hörnet, mitt på skärmen osv. Det sticker iväg på kartan när man försöker skapa en rutt via TTR1. Funkar bra via Tyre men kan vara bra att kunna finlira ute i verkligheten.
 
Top