Ren avundsjuka

Ducatista

New member
Jag hoppas att du inte tar "nyheterna" på Yttermera på allvar???
Absolut inte men det ligger ändå en del sanning bakom satiren.
Många bilister har denna åsikt och de finns en del som inte drar sig för att preja hojåkare just för att inte vi ska få "glida förbi".

H-son

New member
Eller kanske är det bra...

Absolut inte men det ligger ändå en del sanning bakom satiren.
Många bilister har denna åsikt och de finns en del som inte drar sig för att preja hojåkare just för att inte vi ska få "glida förbi".

:D

Det är avundsjuka, det "professorn" inte förstår är att de 12 mc (jag gissar) som var framför honom också gled iväg och gjorde att han kom fram snabbare, sedan de var ur vägen... eller hur!!

:p

/K

Tyrannosaurus

New member
Yttermera

Yttermera http://www.yttermera.se är rätt kul. Dom skriver ofta om aktuella saker och sätter en bra knorr på det :D

Vad det gäller just det här ämnet så har det väl hänt de flesta hojåkare mer än en gång att bilister försöker stänga till luckan i köer så att man inte ska komma emellan.

Jag har t.o.m. råkat ut för skrik genom öppnade förnster om att "du ska jävlar inte tränga dig". I det läget har jag två standardsvar.
1. (kort version) "Är du avundsjuk?" Vilket brukar leda till en farlig blodtryckshöjning där bakom ratten :D
2. (något längre version) "Det här är en bilkö, tycker du det här ser ut som en bil?" Ledar ofta till samma resultat som 1 :D

Men visst är det kul att retas, speciellt när dom blir förbannade.
I sanningen namn ska det däremot tilläggas att många bilister är väldigt duktiga och styr undan och lämnar plats. Dom med mer än 2 hjul som nog är bäst att ha att göra med i trafiken är nog långtradarchaffisarna.

Zopilote

New member
Konstigt nog, efter över 20 år på hoj, tror jag aldrig det har hänt mig att en bilist försökt stänga luckan när jag åkt mellan filerna... Tvärtom är de allra flesta väldigt hjälpsamma och makar sig åt sidan utom dom som helt klart varken har vidvinkelseende eller hörsel i behåll. Kanske beror det på, på vilket sätt man gör det? Jag rullar aldrig förbi en kö som rör sig fortare än promenadtakt, då väntar jag hellre tills bilarna börjar glesa ut sig efter trafikljuset.
Givetvis försöker jag själv visa samma hänsyn när jag sitter i min plåtlåda. Häromdagen stod jag först i kön vid ett rödljus när en Firestorm gled upp brevid. Sambon tyckte inte jag var klok när jag rullade ner sidorutan för att lyssna på det underbara twinmullret :)