Remiss om krav på besiktningsmän

Maria Nordqvist

Super Moderator

LC4ever

New member
Ett par krav skulle vara att de vet något om motorcyklar, har MC-kort och är längre än 160cm.
Besiktigade en gång en Yamaha Venture (ca 400kg Guldvinge).
Det första besiktningsmannen sa var att motorn inte gick rent. Efter att påtalat att det var en V4 såg han förvånat på mig och sa, finns det sådana i motorcyklar. :eek:
Nästa sak mannen gör är att grensla hojjen, fälla upp sidostödet och sedan tappa hela hojjen i backen. Han orkade inte hålla den upprätt. :mad:

Har absolut inget förtroende för dessa clowner. Förstår inte varför de skall ut och provköra våra motorcyklar.

choken

New member
Hur ställer det sig med försäkringsskyddet med +40 eller+50 försäkring om besiktningsmannen/kvinnan är yngre?

Maria Nordqvist

Super Moderator
Bilprovningen har egna försäkringar. Ett antal medlemmar har krigat om skälig ersättning efter ikullkörningar av besiktningsmän.

jan-olovj

Active member
Ett par krav skulle vara att de vet något om motorcyklar, har MC-kort och är längre än 160cm.
Besiktigade en gång en Yamaha Venture (ca 400kg Guldvinge).
Det första besiktningsmannen sa var att motorn inte gick rent. Efter att påtalat att det var en V4 såg han förvånat på mig och sa, finns det sådana i motorcyklar. :eek:
Nästa sak mannen gör är att grensla hojjen, fälla upp sidostödet och sedan tappa hela hojjen i backen. Han orkade inte hålla den upprätt. :mad:

Har absolut inget förtroende för dessa clowner. Förstår inte varför de skall ut och provköra våra motorcyklar.

En sådan sak önskar jag att slippa, fy tusan vad förbannad jag skulle bli.