registrering

terje84

New member
Hej!

Kanske noen av dere har lest at jeg holder på med mitt körkort til klass A. Nu er jeg klar med teorien og har fått mitt kjørprov den 15juni. Med andre ord nærmer det seg kjøp av hoj... Hva koster det å registrere en ny hoj?

Hilsen Terje
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
I Sverige har vi inga registreringsavgifter som ni har i Norge. Den enda kostnaden för registrering är för registreringsbesiktning. Pris 960 kronor + vägning 250 kronor. Tillkommer kostnad för skylt, 60 kronor.
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Glömde att säga att givetvis ingår alla dessa avgifter i motorcykelns pris när du köper den, oavsett om den är ny eller begagnad! Privatimporterar du en hoj däremot tillkommer detta.
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Sverige är ett paradis för knuttar på många sätt. Norge, Danmark och Finland har registreringsavgift på MC som vi slipper. Många EU-länder har försäkjningsskatt på fordon, det slapp vi i början av 2000-talet. Vi har extremt låg fordonsskatt. Vi har Europas generösaste regler för att bygga om hojar.
Allt är dock inte bra och det gör SMC vårt bästa för att ändra på. Därför hoppas jag att du blir medlem.
 

terje84

New member
Sverige är ett paradis för knuttar på många sätt. Norge, Danmark och Finland har registreringsavgift på MC som vi slipper. Många EU-länder har försäkjningsskatt på fordon, det slapp vi i början av 2000-talet. Vi har extremt låg fordonsskatt. Vi har Europas generösaste regler för att bygga om hojar.
Allt är dock inte bra och det gör SMC vårt bästa för att ändra på. Därför hoppas jag att du blir medlem.


Jeg er jo medlem :)
 
Top