Registrering av MC

Nick.Hall

New member
Halloj! Har lite problem med att registrera min Street rod-06;a då Coc-intyget saknar avgasdirektiv under paragraf 46.
Kort historia: Cykeln är klassad som flyttsak av VV och europaspecad. Coc finns och enl. intyget uppfyller den direktiv EG 97/24 samt e4 2002/24 0307 00.
Jag har avgasvärdena etc men som sagt så saknas direktivet under Paragraf 46. Hojen är importerad från Saudiarabien och jag har mailat till HD i Milwaukee men får endast svaret att den uppfyller europastandard samt nämnda direktiv. Lite kuriosa är att jag är den enda av totalt 7st som stupat pga detta och ingen annan hade så mkt dokumentation som jag. Bl.a så rullade en helt likadan cykel genom bilprovningen utan Coc-intyg men då den var europaspecad och klassad som flyttsak så gick den rakt igenom. Men som vanligt då det gäller mig så halkar man dit pga ngn paragrafryttare
Jag vänder mig pga detta till er om ngn vet ngt som inte jag vet, eller var jag kan vända mig. Tack på förhand//Niklas

P-O Noren

New member
Förstår inte riktigt

Går det inte att begära ett intyg från HD istället för en muntlig kommentar?Annars måste väl du göra mätningar av avgaserna på mätlabb unikt för din hoj...

Men Maria Nordqvist kan väl detta på SMC kansli, har du ringt henne?

Ballhead

New member
Går det inte att begära ett intyg från HD istället för en muntlig kommentar?Annars måste väl du göra mätningar av avgaserna på mätlabb unikt för din hoj...

Men Maria Nordqvist kan väl detta på SMC kansli, har du ringt henne?

Prova en annan bilprovning.