Rabatt via SMC?

sannybo

Member
Nu har jag sålt min hoj och en ny är beställd till våren.
Då jag sålde hojen fullutrustad, med alla extra grejer på så håller jag på att kolla efter en GPS bland annat.
Då jag kollat på Tomtom förut och framförallt Rider 500 så kom jag på att jag läst här att vi i SMC har "mycket bra priser" på Dustin.
Naturligtvis gick jag in på Dustin via länken här för att få våran rabatt och när jag kom till Dustin hamnade jag på en sida där det står "Specialerbjudande för dig som är medlem i SMC" och där hittar jag Rider 500 för 3724 sek.
Bara att trycka på köpknappen och få sig en ny gps.

Men nyfiken som jag är så öppnade jag en ny flik och gick in på Dustin den vanliga vägen och letade upp GPS:en och när jag hittade den på den sidan så fanns den där för 3724 sek.

För att kolla ordentligt så knappade jag mig fram ända till det var dags att betala, men inget hände med priset.
Man kan ju undra vad det speciella med SMC priset är, det är ju samma som ordinarie pris.

Någon som kan upplysa mig om vad som är så speciellt med medlemspriset? :):):confused:

PS
Har varit i kontakt med Dustin, men inte fått något svar från dom
 
Last edited:

HkanB

New member
Nu har jag sålt min hoj och en ny är beställd till våren.
Då jag sålde hojen fullutrustad, med alla extra grejer på så håller jag på att kolla efter en GPS bland annat.
Då jag kollat på Tomtom förut och framförallt Rider 500 så kom jag på att jag läst här att vi i SMC har "mycket bra priser" på Dustin.
Naturligtvis gick jag in på Dustin via länken här för att få våran rabatt och när jag kom till Dustin hamnade jag på en sida där det står "Specialerbjudande för dig som är medlem i SMC" och där hittar jag Rider 500 för 3724 sek.
Bara att trycka på köpknappen och få sig en ny gps.

Men nyfiken som jag är så öppnade jag en ny flik och gick in på Dustin den vanliga vägen och letade upp GPS:en och när jag hittade den på den sidan så fanns den där för 3724 sek.

För att kolla ordentligt så knappade jag mig fram ända till det var dags att betala, men inget hände med priset.
Man kan ju undra vad det speciella med SMC priset är, det är ju samma som ordinarie pris.

Någon som kan upplysa mig om vad som är så speciellt med medlemspriset? :):):confused:

PS
Har varit i kontakt med Dustin, men inte fått något svar från dom

Det kan vara så enkelt att det ingår i en kategori som har låg till usel "rabatt" eller ingen "rabatt". Man måste läsa det finstilta.
Eller så är det som den "rabatt" vi får via jobbet på Dustin. Det är några futtiga femmor och tior det rör sig om. Det är aldrig i närheten av några riktigt meningsfulla belopp. "Rabatten" räcker för det mesta knappt till två öl på systemet....
För att det skulle bli något större resultat rabattmässigt så skulle jag bli ruinerad ändå...
 

sannybo

Member
Kan nog vara så.
Jag är bara lite känslig för när det lockas med rabatter, men när man kollar upp saken lite noggrannare så är det ingen eller väldigt liten rabatt.
Jag kan tycka att det är ett fult sätt att locka köpare till deras sida bara för att man ska köpa av just dom.
Nu är det väl inget som ruinerar mig, men jag reagerar alltid så här på denna sortens marknadsföring.

Inget svar från Dustin ännu efter sex dagar.
 

F800ST

Member
Kakor i din dator kan ha gjort att du såg samma pris för att den meddelade att du varit på denna sida innan. Radera alla kakor eller testa från en annan enhet på annan server och se om du får samma pris, om så , då har du rätt att det var en bluff.
 

sannybo

Member
Kakor i din dator kan ha gjort att du såg samma pris för att den meddelade att du varit på denna sida innan. Radera alla kakor eller testa från en annan enhet på annan server och se om du får samma pris, om så , då har du rätt att det var en bluff.

När man går n via dustin.se så kommer man till en helt annan sida än "rabattsidan" men det är fortfarande samma priser.
Har även gått in på jobbdatorn, men fortfarande samma priser.
 

Johan Ström

New member
Rabatt på TomTom

Nu har jag sålt min hoj och en ny är beställd till våren.
Då jag sålde hojen fullutrustad, med alla extra grejer på så håller jag på att kolla efter en GPS bland annat.
Då jag kollat på Tomtom förut och framförallt Rider 500 så kom jag på att jag läst här att vi i SMC har "mycket bra priser" på Dustin.
Naturligtvis gick jag in på Dustin via länken här för att få våran rabatt och när jag kom till Dustin hamnade jag på en sida där det står "Specialerbjudande för dig som är medlem i SMC" och där hittar jag Rider 500 för 3724 sek.
Bara att trycka på köpknappen och få sig en ny gps.

Men nyfiken som jag är så öppnade jag en ny flik och gick in på Dustin den vanliga vägen och letade upp GPS:en och när jag hittade den på den sidan så fanns den där för 3724 sek.

För att kolla ordentligt så knappade jag mig fram ända till det var dags att betala, men inget hände med priset.
Man kan ju undra vad det speciella med SMC priset är, det är ju samma som ordinarie pris.

Någon som kan upplysa mig om vad som är så speciellt med medlemspriset? :):):confused:

PS
Har varit i kontakt med Dustin, men inte fått något svar från dom

Hej!
Det är jag som förhandlar rabatter med TomTom. Så här ligger det till. SMC:s medlemmar har inte rabatt på Rider 500. Jag antar att Dustin lagt in den på "vår sida" eftersom det är en bra GPS som passar utmärkt för motorcyklister. Men jag inser att det går att tolka det som att vi har ett förmånligt erbjudande på Rider 500. Ska prata med TomTom om detta.
Vi har SMC-rabatt på Rider 50WE. En bra rabatt på en bra GPS. Men, tack vare ditt inlägg, så upptäcker jag att Dustin just nu kör en parallell kampanj med samma pris i syfte att bli av med sina sista exemplar. Det gör att vår medlemsrabatt inte är något värd. Jag har redan kontaktat TomTom och inväntar nu deras svar.
Med vänliga hälsningar
Johan Ström
Medlemsrabatter SMC
 

sannybo

Member
Hej!
Det är jag som förhandlar rabatter med TomTom. Så här ligger det till. SMC:s medlemmar har inte rabatt på Rider 500. Jag antar att Dustin lagt in den på "vår sida" eftersom det är en bra GPS som passar utmärkt för motorcyklister. Men jag inser att det går att tolka det som att vi har ett förmånligt erbjudande på Rider 500. Ska prata med TomTom om detta.
Vi har SMC-rabatt på Rider 50WE. En bra rabatt på en bra GPS. Men, tack vare ditt inlägg, så upptäcker jag att Dustin just nu kör en parallell kampanj med samma pris i syfte att bli av med sina sista exemplar. Det gör att vår medlemsrabatt inte är något värd. Jag har redan kontaktat TomTom och inväntar nu deras svar.
Med vänliga hälsningar
Johan Ström
Medlemsrabatter SMC

Tack för ett bra och utförligt svar.
Då var jag inte helt fel ute.
Bra jobbat med rabatterna, det uppskattas.
 

F800ST

Member
När man går n via dustin.se så kommer man till en helt annan sida än "rabattsidan" men det är fortfarande samma priser.
Har även gått in på jobbdatorn, men fortfarande samma priser.

Jo, du ser en annan sida men det är samma företag och därmed samma system, systemet känner igen din dator via kakorna. så testa från en helt annan enhet på annan server. får du samma pris oavsett om du går via smc eller ej så vet du hur läget är.
 

doolar

New member
Vad är skillnaden på Tomtom 50WE och 500? 50WE verkar inte finnas med på Tomtoms site ens.
 

sannybo

Member
Detta svar fick jag från Dustin idag.
Vet inte riktigt vad jag ska få ut från det ??

Hej,
Ledsen att du blev förvirrad, jag för detta vidare till internt och hoppas att det inte upprepas igen.


Vänliga hälsningar

Ludvig

*

Dustin Home

Customer Sales Representative
Contact Center

*

Tel: 08 553 44 900

Fax: 08 553 44 000

Växel: 08 553 44 000

E-Mail:*order@dustinhome.se

**********

www.dustin.se

www.dustinhome.se
 

sannybo

Member
Ännu ett svar från Dustin.
Detta förklarade saken lite mer i alla fall

hej

beklagar sent svar*"för närvarande har vi inte spec. erbjudanden för SMC, detta är något vi tittar på att få till nästa år. Som sagt inget avtal idag.


Vänliga hälsningar

Mikael Sjöstrand

*

Dustin Home

Customer Sales Representative
Contact Center
 
Top