Rabatt på Scandlines under 2010

der Anders

New member
Jag ringde precis till Scandlines och ville boka överfart Rødby-Puttgarden och tillbaka, och tänkte använda mitt SMC-kort för att få rabatt.
I bokningssystemet fick försäljaren nej, med anledning av att rabatten endast gällde under 2009.

Jag hoppas att SMC kan få till en rabatt som även gäller i år...
 

A-LiNe

Moderator
Jag ringde precis till Scandlines och ville boka överfart Rødby-Puttgarden och tillbaka, och tänkte använda mitt SMC-kort för att få rabatt.
I bokningssystemet fick försäljaren nej, med anledning av att rabatten endast gällde under 2009.

Jag hoppas att SMC kan få till en rabatt som även gäller i år...

Hejsan,

Visst har vi rabatt hos Scandlines även 2010 och det ser ut som följer: 10 % rabatt på fordonsbiljetter (MC, bil, husvagn, släp och husbil) Helsingborg-Helsingör, Trelleborg-Rostock och Trelleborg-Sassnitz. Gäller även kombibiljett med Rödby-Puttgarden och Gedser-Rostock. Rabatten gäller endast vid utresa från svensk hamn t o r på samma linje och inte i kombination med andra rabatter. Rabatten gäller inte kombination med Öresundsbron/Stora Bältbron, paketresor med inkvartering, endagars eller weekendbiljetter till Danmark och Tyskland via Helsingborg. Bokningskod: SMC. Bokning telefon Trelleborgslinjerna: 0410-650 00 (vid telebokning tillkommer 40 kronor). Bokning telefon Helsingborgslinjerna 042-18 61 00. Ingen rabatt vid nätbokning från Helsingborg.

Om din resa faller under kriterierna ovan och du änd inte får rabatt, kontakta mig så ska jag se vad som har hänt.

Trevlig resa!
 

Talisker

New member
Scandlines vill inte ha mc ombord

Om man kollar Scandlines priser så är prisskillnaden mellan mc och bil 5:- t.o.r under högsäsong (420:- resp 425:). Samtidigt "tvingar" däckspersonalen mc-förarna att packa fordonen så att det går in ca 3 mc på en normal personbilsplats.
Detta leder till att mc:n riskerar att ta skada av annan mc när båten rör sig på sjön. Passagerare ombord kryssar in emellan motorcyklarna. Kan skada både sig själva och cyklarna.
Jag har provat att ställa mig "som en personbil" och det blev en dj-vl- liv på Scandlines personal. Numera kör jag hellre över på bron.
 
Last edited:
B

Batman

Guest
Intressant att läsa hur andra upplever saker och ting, vilken färja åkte du? jag har åkt nattfärjan Trelleborg-Rostock en gång och Rödby-Puttgarten några gånger. På Trelleborgsfärjan fick jag ställa mig direkt till höger innanför påkörningsrampen (ej uppmärkta platser) och jag fick spänna fast bågen själv och där var jag ensam, från Rödby eller Puttgarten låter dom motorcyklarna åka på först och det finns uppmärkta ståplatser (märkt med MC) med färdiga spännband längst fram till höger efter sidan. Första gången jag åkte från Rödby, gick jag ner i tid och gjorde mig i ordning och några meter innan kontakt fick jag tecken att starta upp och rulla fram, framför bilarna, för att köra av först. I sommar åker jag Helsingborg-Helsingör och jag köper biljetten via internet och sparar 30kr.

Första gången jag åkte färja kändes det som jag satt på en Zündapp 125 GT (lite nervös) men nu försöker jag få folk tro att jag har klippkort på alla färjor :D
 

Talisker

New member
Intressant att läsa hur andra upplever saker och ting, vilken färja åkte du? jag har åkt nattfärjan Trelleborg-Rostock en gång och Rödby-Puttgarten några gånger. På Trelleborgsfärjan fick jag ställa mig direkt till höger innanför påkörningsrampen (ej uppmärkta platser) och jag fick spänna fast bågen själv och där var jag ensam, från Rödby eller Puttgarten låter dom motorcyklarna åka på först och det finns uppmärkta ståplatser (märkt med MC) med färdiga spännband längst fram till höger efter sidan. Första gången jag åkte från Rödby, gick jag ner i tid och gjorde mig i ordning och några meter innan kontakt fick jag tecken att starta upp och rulla fram, framför bilarna, för att köra av först. I sommar åker jag Helsingborg-Helsingör och jag köper biljetten via internet och sparar 30kr.

Första gången jag åkte färja kändes det som jag satt på en Zündapp 125 GT (lite nervös) men nu försöker jag få folk tro att jag har klippkort på alla färjor :D

De erfarenheter jag skriver om handlar om Helsingborg - Helsingör.
 
Top