Raask avgas

toma09

New member
Hej! Såg ett Raasksystem typ Slipon på en Mean Streak idag som såg fint ut! Har någon provat kvalitet?
Hälsningar Torben
 

Zopilote

New member
Kan tyvärr inte utala mig om Raask-systemet till MeanStreak, men deras "slipon" till MT-01:an är ett skämt...
Två vinklade rörstumpar med en (fult) svetsad fläns... De är visserligen billiga, men i det här fallet verkar man tyvärr få vad man betalar för.
(Köpte Akrapovic i stället :))
 

jan-olovj

Active member
Raask systemen brukar ofta låta illa med ett hårt ljud, en custom skall ha dovt och mjukt ljud inte gällt. En Mean Streak är värd bättre pipor.
 

V Saarela

New member
Som nämns, man får vad man betalar för vad gäller Raask. Säga vad man vill, men billiga är dom.

MeanStreak ska ha Muzzy. Grymt dovt ljud som råmar vackert när man ger rulle. När katten stryker, så blir det grymt snyggt också med det korta systemet.
 

HPG

New member
Som nämns, man får vad man betalar för vad gäller Raask. Säga vad man vill, men billiga är dom.

MeanStreak ska ha Muzzy. Grymt dovt ljud som råmar vackert när man ger rulle. När katten stryker, så blir det grymt snyggt också med det korta systemet.

Jag har Vance & Hinces Classic II på min MS... men det är lite högljutt och "besiktningsinsatser" kostar ju nära 3000 spänn. Så min fråga är; skulle Muzzy på MS gå igenom besiktning utan anmärkning?
 

V Saarela

New member
Jag har Vance & Hinces Classic II på min MS... men det är lite högljutt och "besiktningsinsatser" kostar ju nära 3000 spänn. Så min fråga är; skulle Muzzy på MS gå igenom besiktning utan anmärkning?

Självklart inte. Vad är annars vitsen med oljud? :)

Billigast: stålull eller ljuddämparull och några burkar öl
030428b3.jpg
 

janric

New member
Byte av ljuddämpare

:confused: Varför denna iver att byta ljuddämpare? Förstår inte.
Lägg pengarna på skyddsutrustning eller nått annat vettigt istället.
 

UglyJazz

New member
Om du vill ha andra burkar för effektens skull rekommenderar jag att du bantar tre till fem kilo...

Vill du ha andra dämpare för ljudets skull rekommenderar jag en bra mp3-spelare och att du spelar in lite oljud och spelar hörseln din fördärvad...

Precis som janric skrivit före mig: Åk på semester för degen istället...
 
Top