Rösta på Galne Dansken!

Esquire

New member
För de som är medlemmar i Motormännens Riksförbund så vill jag påminna om att Jesper Christensen (aka Galne Dansken), SMCs generalsekreterare, är nominerad till Årets Hjulklapp 2008 från Motormännen. De andra nominerade är justitieminister Beatrice Ask och generalagenten Kia Motors.

Man kan rösta antingen via vykort eller genom att logga in på Motormännens hemsida. Senast den 26e november ska man ha röstat. Motivering till nomineringen och lite mera info finns i nummer 9 av medlemstidningen Motor som ramlade ner i brevlådan idag.

Marie

Banned
För de som är medlemmar i Motormännens Riksförbund så vill jag påminna om att Jesper Christensen (aka Galne Dansken), SMCs generalsekreterare, är nominerad till Årets Hjulklapp 2008 från Motormännen. De andra nominerade är justitieminister Beatrice Ask och generalagenten Kia Motors.

Man kan rösta antingen via vykort eller genom att logga in på Motormännens hemsida. Senast den 26e november ska man ha röstat. Motivering till nomineringen och lite mera info finns i nummer 9 av medlemstidningen Motor som ramlade ner i brevlådan idag.

Förutsättningen är så vitt jag förstår, att man är medlem i Motormännen, något som jag inte är. Jag bröt släkttraditionen från tjugotalet och tredje generationen och lämnade Motormännen för femton år sedan för att i stället gå med i ADAC där jag fortfarande är medlem. Har mycket mera nytta av ADAC än Motormännen. Vägtjänst mm är av en helt annan kaliber i Tyskland. Motormännen liknar mest ett dåligt skämt i jämförelse.

Galne Dansken

Administrator
Personal
:) Jättekul att SMC blev nomirerat, för jobbet med MC Vision och den tydiga målsättning om att reducera antal olyckor med ett tydigt mål.

Vad jag har förstått är dom nominerade, Justitieministern som har satt tuffa lagkrav överför trafikanter, som i förvägen har haft lite problem i trafiken. Och en bil generalagent som har satsat på miljö.

Vi kommer väl att få lite mera info under dagarna som kommer..

Ku´ faktisk vara kul om vi kan MC mera synligt hos den största bilist organisation oxå - Kanske ett julönske om att bilister kollar bättra efter oss på MC nästa år..

Nb; Jupp, jag är såklart med i M - och mina inloggnings uppgifter liggar hemma i Vaxholm..

Leif H..oj

New member
....MC mera synligt hos den största bilist organisation oxå - Kanske ett julönske om att bilister kollar bättra efter oss på MC nästa år..
Nb; Jupp, jag är såklart med i M - och mina inloggnings uppgifter liggar hemma i Vaxholm..

Jättebra att få nominera en ledare från SMC till ett trafikpris hos M. Bara nomineringen i sig är ju fin PR och synliggör organisationen. Med tidningen Motor som kom igår följde också röstsedel för val av ledamöter till kongressen. Västernorrlands M-medlemmar får rösta på 2 st. Jag ser att en av kandidaterna från mitt distrikt också är SMC-medlem. MC-perspektivet har en chans att komma upp på dagordningen hos M.

- Leif (som har loggat in hos M ;))

aRWe

Member
Japp då har man gjort sin plikt.
Håller då tummarna för att det blir Jesper dom blir vald till M:s hjulklapp.

Leif H..oj

New member
Rösta på Jesper med vykort

Jesper K är föreslagen som en av tre till Motormännens mottagare av "Årets Hjulklapp 2008". Ur motivieringen '"...på ett tydligt sätt lyft fram motorcyklisterna som en stor och utsatt trafikantgrupp som kräver extra uppmärksamhet..." samt att MC-Visionen nämns.

Tidningen Motor ligger på jobbet för alla att läsa och det står att man får rösta på en av de nominerade kandidaterna. På webben kan man bara rösta med medlemsinloggning. Det andra alternativet är:

Skicka ett vykort senast 26/11 till:
Motormännen, Box 49163, 100 29 Stockholm

- Leif