Rätt typ av hoj???

Alfred

New member
Efter att ha följt vissa trådar här på forumet blir jag lite förvånad över hur
man klankar ner på olika typer av hojåkare.
sporthojar körs av unga fartgalna vildar.
Custumåkare är pansionärer som inte kan hålla balansen med överbetalda hojar med låssaskrom.
Touringrävar åker tunga trötta överlastade lok och så vidare.
Jag trodde att det var själva hojåkandet som var det gemensamma
bland oss som surrar omkring här på forumet och på vägarna.
Inte vilken hoj man kör.
Jag tycker att alla som åker hoj oavsett ålder ,kön eller hoj är
mycket sunda människor.Så jag hoppas att det kan vara en sund diskusion på forumet utan påhopp på varken den ena eller andra.
Nu hoppas jg att vi får en kanonsommar med mycket hojåka. PS jag hälsar på alla oavsett hojtyp.
 

P-O Noren

New member
Vi bär väl alla på fördomar?

Klädsel och hoj placerar oss i fack. Men det är som du säger att alla som kör MC är ju medlemmar i hojkollektivet. Oavsett om man kör i fransiga kläder, goretex eller raceställ. Oavsett om det är en custom- eller sporthoj.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
....Jag tycker att alla som åker hoj oavsett ålder ,kön eller hoj är mycket sunda människor.Så jag hoppas att det kan vara en sund diskusion på forumet utan påhopp på varken den ena eller andra.
Nu hoppas jg att vi får en kanonsommar med mycket hojåka. PS jag hälsar på alla oavsett hojtyp.

Du har absolut rätt ;)
 

jan-olovj

Active member
Helt rätt, intresset att köra hoj har vi alla och det ger gemenskap i mellan oss oavsett vilken stil vi har. Jag hälsar också på alla mcåkare oavsett vilken hojtyp det är.
 

raz

New member
Jag brukar till och med hälsa på mopedister ibland av bara farten och de blir nog bara glada så varför inte :)
 

Vild Lasse

New member
Äntligen!!!!!!!!!!!!

Hej !

Äntligen lite förbrödring istället för att klanka ner på andras hojval !

Är nybliven i MC kollektivet och hade en bild av att alla motorcyklister höll ihop och var positiva till varandra. Den bilden fick jag när jag åkte med min syster på 80-talet i MC svängen ! Vad jag sett nu är att det tidigare så sammansvetsade MC kollektivet har blivit uppdelat i flera läger baserat på vilken motorcykel man har !

Tråkigt !:mad:

Jag hälsar alltid på alla och får ibland svar!

Låt oss nu glömma det här med olika val av motorcykel och var glada att vi alla har valt att åka MC och låt oss hålla ihop ! Det behövs när makthavare vill försvåra för oss att utöva vår passion ! Ni jobbar på bra inom SMC och det är därför jag är medlem !

Ta det lugnt på vägarna och hälsa på alla dina bröder och systrar som du möter !

/Vild Lasse
 

mule

New member
Jag tror inte att detta är nåt som är allvarligt menat. Jag har på alla mina MC-träffar under årens lopp alltid hört "gnabbet" mellan ägare av olika typer av hojar. Hittills så har alla såna ordväxlingar hållits på det skämtsamma planet och med glimten i ögat. :D
 

Vild Lasse

New member
Hoppas det !

Jag tror inte att detta är nåt som är allvarligt menat. Jag har på alla mina MC-träffar under årens lopp alltid hört "gnabbet" mellan ägare av olika typer av hojar. Hittills så har alla såna ordväxlingar hållits på det skämtsamma planet och med glimten i ögat. :D

Hej !

Ja jag hoppas att det är som du säger ! Det kanske är en generationsfråga att jag inte klarar av att läsa ut det i ett forum inlägg ! Mer smilies!!!!


/Vild Lasse
 

Håkan L

New member
Har också tänkt på det här ibland. Mångfalden av hojmodeller, allt från cross till touringmaskiner, gör att du kan välja fritt efter hur du vill åka. Tänk om det bara fanns en mc-modell :confused: hur skulle det se ut? Jag har valt att åka på en KTM 640 Adventure och trivs utmärkt med det. Kaffe och mackor i bagaget på mina turer att intagas i någon skogsbacke, utefter en liten slingrande grusväg, gör mitt åka till en skön upplevelse.
MEN...hur ser det ut inför framtiden med mc-åka? Vi som åker i dag är många i medel- och övre medelåldern. Har också hört att det börjar bli överfullt med osålda hojar i butikerna? Köpa går bra men inte att byta in din gamla hoj?

Håkan
 

catwoman_w

New member
Förvånad.

Jag är och kanske inte tillhör er hojåkare riktigt än men snart så. När jag nu är ute och övningskör så hälsas det glatt av många men tyvärr så finns det dem som kör BMW t.ex som inte hälsar eller de som kör Goldwings. Varför?

Som personen skrev i allra först så gör vi något som vi tycker är roligt. Sedan jag var liten så har jag haft en tjusning för customhojar tyvärr så har jag ingen sådan idag men det lär nog bli det igen nästa år.

Jag har sett sporthojar som roliga hojar att köra på banor med och resten har varit något som man kan åka med på vägarna. Vi är i långa loppet inte så många så varför inte kunna hälsa oavsett vad man har för hoj tycker jag. Nu är det som så att jag kanske inte hälsar på alla för jag har full koncentration på att hålla mig på vägen.*s* Skämt och sido det är inte så svårt att hälsa tycker jag. Det är trevligt att hälsa även om vi inte vet vem som sitter på och har huvudet i hjälmen. Vi är trots allt medmänniskor i trafiken.

Så jag kan bara önska alla en riktig bra hojsommar. För tro mig det kommer jag att ha så länge jag kan. :D
 

Alfred

New member
Jag är och kanske inte tillhör er hojåkare riktigt än men snart så. När jag nu är ute och övningskör så hälsas det glatt av många men tyvärr så finns det dem som kör BMW t.ex som inte hälsar eller de som kör Goldwings. Varför?

Som personen skrev i allra först så gör vi något som vi tycker är roligt. Sedan jag var liten så har jag haft en tjusning för customhojar tyvärr så har jag ingen sådan idag men det lär nog bli det igen nästa år.

Jag har sett sporthojar som roliga hojar att köra på banor med och resten har varit något som man kan åka med på vägarna. Vi är i långa loppet inte så många så varför inte kunna hälsa oavsett vad man har för hoj tycker jag. Nu är det som så att jag kanske inte hälsar på alla för jag har full koncentration på att hålla mig på vägen.*s* Skämt och sido det är inte så svårt att hälsa tycker jag. Det är trevligt att hälsa även om vi inte vet vem som sitter på och har huvudet i hjälmen. Vi är trots allt medmänniskor i trafiken.

Så jag kan bara önska alla en riktig bra hojsommar. För tro mig det kommer jag att ha så länge jag kan. :D

Jag tror inte att det spelar någon roll vilken hoj man kör om man hälsar eller inte utan det har helt med vilken typ av människa man är.
Sen är det ju inget krav att hälsa utan det gör man om man känner för det
och sen kan det ju vara så att man inte känner sig säker nog att släppa styret och då är det ju bättre att ha båda händerna på styret.
PS. Hojåkare är du väl redan du åker ju och lycka till med körkortet.:D
 
Top