Räcken och motorcyklister i riksdagen igen

Ove 60+

Active member
OK! Detta får väl ses som ett personligt påhopp men som politiker får man ta den kritiken.

Det svaret som vår kära infrastrukturminster kommit med är som taget ur hennes standardformulär. Allt förtroende för dom som kom med första idén och som genomför den. Sen komma med aldrig så starka förnuftsskäl eller bevis på vad som är fel hjälper icke.

Vet inte vad man ska ha förtroendevalda till om dom inte lyssnar på folket som drabbas av dumheterna? :mad:
 

Jari69

New member
Ministern: "Om man ser till antalet är motorcyklister överrepresenterade vid trafikolyckor. Årligen omkommer ca 5 motorcyklister och ca 5 personbilister i olyckor på vägar där det finns mitträcken."

Är inte det ett skäl till att hitta säkrare räcken för MC-åkare så vet jag inte vad som är skäl nog!

Ministern: "vid studier av svenska dödsolyckor i vägtrafiken framgår att motorcyklisten i de allra flesta fall suttit kvar på motorcykeln vid kollisionen med räcket. I sådana fall fyller underglidningsskyddet inte det avsedda syftet."

Spelar nog ingen roll hur en olycka går till så sitter nog de flesta kvar på hojen på något sätt vid kollision med ett räcke som är max ett par meter bort när du får problem.. Vad händer sedan, man hamnar utanför räcket eller mellan dessa i körbanan..
 

janric

New member
Politisk uppfattning

Vad hade ni väntat er av hon ifrån Strömstad? En egen uppfattning?
 

jan-olovj

Active member
Min uppfatning om politiker är att dom sitter inte där för att kunna göra något åt folket, eller nån sorts vision, utan helt och hållet för att göra karriär och roffa åt sig själva så mycket som möjligt under den tid de lyckas hålla sig kvar. Denna åsikt har jag fått genom det bedräglig uppträde som många visar. Om folk röstar in en repesentan för deras åsikter i en lokar fråga så är det helt glömt när partiledningen talar om var dom skall tycka.
 

Tommi

New member
Min uppfatning om politiker är att dom sitter inte där för att kunna göra något åt folket, eller nån sorts vision, utan helt och hållet för att göra karriär och roffa åt sig själva så mycket som möjligt under den tid de lyckas hålla sig kvar. Denna åsikt har jag fått genom det bedräglig uppträde som många visar. Om folk röstar in en repesentan för deras åsikter i en lokar fråga så är det helt glömt när partiledningen talar om var dom skall tycka.

Eller som jag brukar säga "Arbetsskygga människor som älskar att höra sin egen röst".

/ Tommi
 
Top