Pyrenéerna

Farzan

New member
Skall göra en tur till Pyrenéerna i maj. Tips på vackra o trevliga vägar där mottages tackssamt. Finns det nån bra transportsträcka ner från Kiel där man kan undvika Kölnområdet, tänker ta en östlig sträckning ner o en västlig sträckning upp. Vi har nästan alltid fastnat i köer när vi tidigare passerat Köln. Autozug är inget alternativ då tiderna till Narbonne passar oss dåligt.
 

tomasvtx

New member
pyreneerna

Skall göra en tur till Pyrenéerna i maj. Tips på vackra o trevliga vägar där mottages tackssamt. Finns det nån bra transportsträcka ner från Kiel där man kan undvika Kölnområdet, tänker ta en östlig sträckning ner o en västlig sträckning upp. Vi har nästan alltid fastnat i köer när vi tidigare passerat Köln. Autozug är inget alternativ då tiderna till Narbonne passar oss dåligt.
du kan köra runt köln.kor i såfall A1 till munster A43+A52+A2 som går över till A3 till Breitscheid krysset sen A52+A44+A52+A61+A44 gräns till Belgien lichtenbuch den vägen är rätt ok men du kör i Tyskland så allt kan hända, Sedan ville du ha tips om vägar i pyreneerna körde från Foix D117 sant Girons D618 Cierp Gaud D125 Bagners-de-Luchon D618 Arreau D918 Lus sant sauveur D921 Pierrefitte- Nestalas D13+D918 Laruns men se upp sista biten för lös gående kor+ får+ hästar sen har du inte långt till spanien det finns en mc camping i Anziagio söder om Jaca men det är inget jag kan rekomedera men man kan ju träffa några liksinnade ha det gott Tomas
 

Farzan

New member
Stort tack för tipsen skall genast konsultera våra kartor och fly den kalla verkligheten ett tag
 

CHG

New member
Stort tack för tipsen skall genast konsultera våra kartor och fly den kalla verkligheten ett tag

Hej,

Om du har möjlighet så kan man hitta intressanta sträckor om du går in på Tour De France hemsida. Där hittade jag alla de sträckor de kört med karta och de går att läsa sig till hur de har kört. Själv har jag plottat in några sträckor i min GPS.

Mvh / CHG
 
Top