Putin Kör Harley Trike

Babs

New member
Så läckert! Men borde inte en av världens mest inflytelserika personer skydda huvudet med en hjälm??:cool:
 

Marie

Banned
Så läckert! Men borde inte en av världens mest inflytelserika personer skydda huvudet med en hjälm??:cool:

Dels är det nog ingen kroppsdel värd att skydda i hans fall, dels tycker nog han som jag att det ter sig löjligt om man är ute och cyklar trehjuling....:p
 

Pisken

New member
Varför inte en Ural ! ... eller vill han visa att han minsann har råd med en Harley :p
 

Chopperbyggarn

New member
Det är inte första gången Putin gör besök i mc-kretsar, han har bla annat gjort besök hos Moskvas äldsta mc-klubb tidigare.

Oavsett om motivet är av politiska intressen eller intresse för motorcyklar/motorcyklister så gillar jag verkligen initiativet!:)

Hur många av världens övriga ledare skulle kunna tänka sig att med motorcykel besöka en dammig och oputsad mc-träff :confused:

Tänk vilken publicitet detta ger till Ukrainska och Ryska hojåkare och inte minst arrangörerna av träffen....ligger ett stort symbolvärde i detta besök (för alla inblandade parter)!!! :cool:

Detta har fått publicitet i media och Internet i många av världens länder.:)

Dags för vår Kung Carl Gustaf att damma av någon av hovets gamla klenoder och köra Mälaren runt!!



Anders.J
 
Last edited:

badpitt

New member
Putin kör Harley Trike till stor mc-träff i Ukraina.:cool:

När får vi se Sveriges eller EU´s högsta ledare anlända till stor mc-träff på motorcykel??:D

Lustigt, jag föreslog till min fru igår att vi kanske ska ta våra Trikear till Ryssland på semester istället för äventyrshojen (om det nu blir Ryssland i år) och idag hittade jag dessa klipp.:)

http://en.rian.ru/russia/20100724/159935326.html


http://www.youtube.com/watch?v=ogrwZv8N7TA

Anders.J

Olika delar av maffian..

Är det en skottsäker skinnväst bikern han pratar med har på sig? Den ser tjock ut..
 

Chopperbyggarn

New member
Ja, det ser ut som skottsäker väst under tröjorna och skinnvästen och det är nog ingen dum idé om man åker sida vid sida med en världsledare. Det lär ha varit enormt säkerhetspådrag med massor av säkerhetsvakter precis som det brukar när världsledare ska göra något.
Hade nog varit lika farligt att åka sida vid sida med Obama eller Bush...

Anders.J
 
Last edited:

suzuki-micke

New member
[B skrev:
Dags för vår Kung Carl Gustaf att damma av någon av hovets gamla klenoder och köra Mälaren runt!![/B]



Anders.J

det vore toppen tillfälle!! att göra massa reklam för oss hojåkare!!

finns det ingen här på forumet som känner kungen?
eller har en kompis som känner kungen?
det kostar ju inget att fråga!!
jag tror han skulle tycka det va skitkul o ut o gasa lite med sina underståtar!



./micke
 

Petra

Super Moderator
Kul att se Putin på Trike!

Nån träff är det förstås inte men med lite hjälp av Europas MC-organisationer får politikerna i Bryssel iaf känna på lite av motorcykelåkandet. De som kan får köra själva, andra får skjuts. I år fick de dessutom åka ett par varv på bana =) http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=9451

-------
SMC, tillsammans med branschorganisationen McRF, gör unefär samma sak här i Sverige. Varje år bjuder vi Trafikutskottet och en del andra beslutsfattare på "En kväll på MC" Det är snart dags! Det är som sagt ingen "bikerträff", men de får lite känsla av vad vi motorcyklister håller på med. Dessutom passar vi förstås på att mata beslutsfattarna med ingående information om vad vi tycker och vill att de ska fatta för beslut.
Det vore ju riktigt häftig om vi lyckades få med Kung Carl Gustav på bönpallen nåt år. Jag ska skicka inbjudan. Tror ni att han nappar?
 
Last edited:

DearHunter

New member
Tror nog att bland det bästa man kan göra är att bjuda alla ansvariga för trafiksäkerhetsfrågor och transportpolitik på varsin mc..... Då kanske det skulle bli lite mer sunt förnuft map vajerräcken, snabellagningar, framkomllighet i Sthlm etc... Ens eget skinn svider värst! :cool:
 

Chopperbyggarn

New member
Det vore ju riktigt häftig om vi lyckades få med Kung Carl Gustav på bönpallen nåt år. Jag ska skicka inbjudan. Tror ni att han nappar?

I Hovet har det funnits motorintresse länge så om Kungen själv vill och Hovet tycker att det är en bra idé så är det nog fullt möjligt!

Hovet har ju en samling av gamla fina fordon så där kanske finns en MONARK Albin eller Husqvarna 112TV eller 120SV. Tror nog att kungen är fullt kapabel att själv köra hojen om han vill.:)

Anders.J
 
Last edited:

Mimmi

New member
Och dessutom är han med råge gammal nog att ha ett "Frukostflinge-A" på körkortet.

Hej!

Jag kände en, tyvärr numera avliden, man som arbetade som chaufför, kusk och ryttare på Kgl. Hovstallet. Han berättade ofta och gärna om bilarna där, men någon mc nämnde han aldrig. Så det finns antagligen ingen...
 
Top