Puckel på skinnställ

Gr0dan

New member
Undrar om det är någon som har tagit bort sin från sitt skinnställ och hur det har blivit efteråt? På mitt ställ är den fast sydd men tänkte kolla med en skräddare om det går att plocka bort den på ett bra sätt.
Undrar även om det endast är för aerodynamiken den sitter där?
 

Gunsan

New member
På Lindstrands sepang ställ som en del av instruktörerna har kan man enkelt ta bort själva vaderingen... vilken ställer till med saker när man känner puckeln med hjälmen.

Kolla om det går på ditt ställ också.. då kan det göra livet bättre på ett billigt sätt.
 

Gr0dan

New member
Är inte att det tar i hjälmen är ryggsäcken som hamnar så långt ner. Är ett Spyke ställ som jag har, har kollat om vaderingen går att plocka ut men inte utan att sprätta upp sömarna.
 

dalis

New member
Är inte att det tar i hjälmen är ryggsäcken som hamnar så långt ner. Är ett Spyke ställ som jag har, har kollat om vaderingen går att plocka ut men inte utan att sprätta upp sömarna.

Sprätta upp puckeln i överkant så att det blir som ett lock, riv ur stoppningen och använd puckeln som en integrerad ryggsäck. :D:D:D
 

Marie

Banned
Jag som trodde att de där pucklarna var till för att sporthojsnissarna har Quasimodo (Ringaren i Notre Dame) som högste idol, och vill likna honom... :D
 

Syster-Tysk

New member
Undrar även om det endast är för aerodynamiken den sitter där?

Möjligt, men min tanke är att den även fyller en funktion om du kör omkull, för att inte du skall få en wiplash-effekt av att baksidan av hjälmen tar i marken och trycker huvudet framåt.
Med andra ord så skyddar den nacken!
;)
/j
 

Roberth

New member
Möjligt, men min tanke är att den även fyller en funktion om du kör omkull, för att inte du skall få en wiplash-effekt av att baksidan av hjälmen tar i marken och trycker huvudet framåt.
Med andra ord så skyddar den nacken!
;)
/j

Nej. Den är endast där av aerodynamiska skäl.
 
Top