Promentadag

Fia-Lotta

New member
Tänkte höra om någon som har gått en BKK när det varit en Promentadag kan berätta hur det var i jämförelse med en vanlig BKK??
 

Sanna H

Member
Tänkte höra om någon som har gått en BKK när det varit en Promentadag kan berätta hur det var i jämförelse med en vanlig BKK??

Hejhej! Jag gick en Promentadag förra året, och sedan Open Quattro nu i år. Jag upplevde inte Promentadagen som ett dugg "sämre" kurs. Den största skillnaden var kanske att några banpass mitt på dagen ersattes av övningar på området bredvid banan. Övningarna var nyttiga, och vi hann ändå med minst fem-sex banpass fördelat på morgonen och eftermiddagen.
 

He rik

New member
Tänkte höra om någon som har gått en BKK när det varit en Promentadag kan berätta hur det var i jämförelse med en vanlig BKK??

Gick en förra året och kommer gå en till nu.
+färre deltagare=mera plats på banan
-15min pass=kortare tid på banan

15min passen är ok när man är färsk,behövs inte längre då,nu när jag gått några kurser tycker jag det är i kortaste laget men det vägs upp av färre deltagare i grupperna.

Väl mött om det är den 20-21/8 du funderar på.

Henrik
 

Fia-Lotta

New member
Gick en förra året och kommer gå en till nu.
+färre deltagare=mera plats på banan
-15min pass=kortare tid på banan

Det är ju verkligen ett plus med mer plats på banan. Hur var dagen i övrigt? Enligt schemat verkar det vara ganska långa uppehåll under dagen... Lång dag lite köra eller??

Det är den 4/9 som jag funderar på. Är kanske lika bra att testa :)
 

Goe

New member
Promentadagar

Promentadagar är ett speciellt koncept eftersom vi delar bantiden med bilar. Vi kör dock inte samtidigt... =)
Det finns två längre pauser under dessa dagar och vi utnyttjar paustiden till övningar som gör dig till en bättre motorcyklist.
Det är 6 pass på banan, vilket är ungefär lika mycket som på "vanliga" dagar.
Passen är 20 min långa utom det sista passet som är 15 min.

Det gott om platser kvar till både den 20 & 21 aug.
Välkommen!
/Göran Ekman, Träningsledare
 
Top