Produktion av servicemanualer, instruktionsböcker mm?

Crank

New member
Hej

Jag jobbar själv med produktion av reservdelskataloger på Volvo CE, men tycker att det skulle vara mer inspirerande att ta klivet över och jobba med motorcyklar istället. Man kan nästan säga att jag sitter här och söker jobb... på forumet :D

Tänkte därför dra en chansning och kolla med MC-kollektivet.
Jag är nyfiken på hur MC-tillverkarna arbetar med framställning av reservdelskataloger, servicemanualer, instruktionsböcker etc? Är det någon insatt som kan upplysa mig om detta? Det är förstås olika, men finns det någon typ av verksamhet här i Sverige som tillverkar den här typen av material?

Så! Långskott...
 

Chopperbyggarn

New member
Hej

Jag jobbar själv med produktion av reservdelskataloger på Volvo CE, men tycker att det skulle vara mer inspirerande att ta klivet över och jobba med motorcyklar istället. Man kan nästan säga att jag sitter här och söker jobb... på forumet :D

Tänkte därför dra en chansning och kolla med MC-kollektivet.
Jag är nyfiken på hur MC-tillverkarna arbetar med framställning av reservdelskataloger, servicemanualer, instruktionsböcker etc? Är det någon insatt som kan upplysa mig om detta? Det är förstås olika, men finns det någon typ av verksamhet här i Sverige som tillverkar den här typen av material?

Så! Långskott...

Dom manualer som jag har kommit i kontakt med är i första hand Clymer och Haynes som alla är på Engelska och så tror jag är fallet med alla orginal manualer också. Dom enda manualer på svenska som jag har sett är till riktigt gamla veteran hojar. Med tanke på att det knappt existerar någon mc-produktion i sverige länge, skulle man gissa att du kan bli tvungen att byta land för att få jobba med detta. Men varför inte? Det finns många svenskar som har flyttat utomlands för att få hålla på med sitt drömarbete.

Lycka till!

Anders.J
 
Top