Problem med zumo 550

sabang

New member
köpte uppdatering från garmin med nya kartor och svid laddnin så råkade sladden lossna.
Och efter det så har zumon låst sig.
Visar bara den blå startskärmen. Har provat hard reset, har plockat ut batteriet, har kört web update och laddat kartorna på nytt men problemet kvarstår.
Har ni något tips på detta.
Pratade med garmin Sverige som sa att jag ska skicka in den för service. Men sen på formuläret står service endast av svenska prudukter...Vad gör jag..Har köpt den via England. Servar garmin sverige ej dessa???
 

mule

New member
Prova att lägga tillbaka din totalbackup, om du gjort någon sån när din GPS var ny. Angående servicen så tycker jag du ska fråga Garmin. Det är nog bara dom som kan svara säkert på den frågan.
 
Last edited:

sabang

New member
Har ej gjort nogon back mup
garmin svarade att de kan visst reparera den men jag har inte den 3 års garanti som man har på en svenskköppt.
Blir väl att skicka iväg den om ingen annan har något förslag...
 

sididi

New member
Har ej gjort nogon back mup
garmin svarade att de kan visst reparera den men jag har inte den 3 års garanti som man har på en svenskköppt.
Blir väl att skicka iväg den om ingen annan har något förslag...

Hard reset; är det det samma som att hålla på höger(?) nedre del av skärmen medans den startar upp (måste hålla "inne" typ 10-20sek)? Om du har ett SD-kort kan du ju också prova att döpa det till "Garmin", göra en mapp på kortet som heter "garmin" och ladda kartuppsättningen via mapsource på det (bara att välja kortet som ansluten enhet när du ska ladda). Du borde få kontakt med den då, tycker jag...

/roffe
 

eccentric

New member
Garmin UK är väldigt bra att ha och göra med. Och ofta hjälper dom dig även efter 1 år när garantin har gått ut.

Testa tricket med att hålla inne knappen som nämns ovan.
 

sabang

New member
Läs gärna vad jag skrev i mitt första inlägg...Där skriver jag att jag provat Hard reset och att det ej fungerar.... Det enda som kommer är screen calibration..
Tar gärna emot fler förslag:)
 

sabang

New member
Har nu själv lyckats lösa detta.
Det visade sig att av någon anledning så är det mitt minneskort som spökar. När jag tog ut kortet så fungerar zumon igen...men så fort jag sätter i kortet igen så låsers den sig.
Har provat att formatera kortet men fortfarande låser den sig.
Kanske en dum fråga ...men vilken funktion har minneskortet? Vilken data lägger sig där eftersom den fungerar bra utan kortet.
 

sididi

New member
Har nu själv lyckats lösa detta.
Det visade sig att av någon anledning så är det mitt minneskort som spökar. När jag tog ut kortet så fungerar zumon igen...men så fort jag sätter i kortet igen så låsers den sig.
Har provat att formatera kortet men fortfarande låser den sig.
Kanske en dum fråga ...men vilken funktion har minneskortet? Vilken data lägger sig där eftersom den fungerar bra utan kortet.

Va bra!
Funktionen är egentligen bara den att du kan ha flera kartuppsättningar, bilder, musik, etc på kortet. Minnet på Zumo'n är inte så många GB...

/roffe
 

sabang

New member
Om jag lägger en trip i mup sås och sen för över den till zumon...Var lägger den sig??? Står att överföringen lyckades....Men kan ej finna den?
Har som sagt INGET minneskort i den.
 

mule

New member
Om du skapar en RUTT i Map Source och även för över den till din GPS med Map Source så hittar du den förstås genom att trycka på VART och sedan Rutter. Jag antar att det är MapSource du menar med mup sås ??????? Varför ??????
 
Last edited:

sabang

New member
Skrev mup sås på skoj bara...
Jag förde över rutten och kollade sedan i rutter...Noll...Inga rutter fanns???
 

sididi

New member
Skrev mup sås på skoj bara...
Jag förde över rutten och kollade sedan i rutter...Noll...Inga rutter fanns???

Prova att importera rutten i Zumo'n först...
Tryck på "skiftnyckeln", Gå till "Egen data", "Importera Data", "Rutter".
När du gjort det borde du hitta rutten under "Vart".

/roffe
 
Top