Problem med trasiga blinkers

Amour90

New member
Hej!
Jag håller på att byta bakskärm på min xvs650 och hamnar i diskussion med farsan om montering av blinkers. Han påstår att om dessa fästs med stag i swingen kommer de att skallra sönder. Jag tycker de borde klara det eftersom nästan alla bobbade hojar har skärm och lysen som sitter stumt på swingen. Jag är sällan ute och kör på grusvägar eftersom det inte är en hoj som gillar den typen av väg och de borde klara asfalt även längre sträckor. Jag kommer sätta dit highsider Colorado. Någon som haft problem med att lysena går sönder?
 

Chopperbyggarn

New member
Risken är större att de skallrar sönder om de sitter i svingen... vilket inte nödvändigtvis betyder att de faktiskt kommer att gå sönder pga detta. Diod blinkers eller traditionella med diod glödlampor tål ganska mycket innan de går sönder (gäller även baklampa), sedan beror det även på hur kraftig konstruktionen är i förhållande till sin vikt samt eventuell gummi upphängning eller ej.

Prova! Går de sönder så gör om med tåligare lampor och upphängningar! Det fungerar bra för många andra att ha dem monterade i svingen... även på dåliga vägar.:tummenupp

Anders.J
 

Amour90

New member
Tack! De är nu monterade och jag har rullat 50 mil dålig väg så förhoppningsvis håller de :D
 
Top