Premiereduktion efter BKK-kurs?

Tegheim

New member
Hej,
Står i valet och kvalet att byta bort min Thunderace mot en CBR900 -99. Denna hamnar då tveklöst i klass 7-11 till skillnad mot min thunderace.
Frågan jag ställer mig är om BKK steg1 i Linköping som jag gick förra hösten räcker för att få premierabatten i SMC för CBRen? Eller måste man gå något mer?

Varje gång man ringer Folksam blir man mer och mer förvirrad nämligen.

Läser mig ju till att det ska räcka, men Folksams försäkringssäljare verkar inte hålla med alltid.

Citat från SMC's hemsida:

"Går du en BKK minst steg 1 genererar det premiereduktion för klass 1-6 och 7-11 i SMC-försäkring i samarbete med Folksam."

Solklart tycker jag?

Rätta mig om jag har fel.

Mvh Tony
 

ezzo

New member
Helt riktigt. Du har rätt att teckna Smc Folksam försäkring med krav på avancerad mc kurs.
Folksam har ett speciellt nr till handläggare som är insatt i denna försäkring. De vanliga "handläggarna" är för set mesta inte insatta i produkten du frågar efter.
Kolla in Folksam hemsida. Du hittar rätt telenr där
 

Tegheim

New member
Helt riktigt. Du har rätt att teckna Smc Folksam försäkring med krav på avancerad mc kurs.
Folksam har ett speciellt nr till handläggare som är insatt i denna försäkring. De vanliga "handläggarna" är för set mesta inte insatta i produkten du frågar efter.
Kolla in Folksam hemsida. Du hittar rätt telenr där

Ringer alltid det nummer som SMC har här på sin hemsida för att komma i kontakt med Försäkringsbolaget. Men de kanske är så att de duktiga inte jobbar på helger. Ska ringa imorgon och se vad dom har att säga.

Känns bättre att veta att man har råd att köra hojen till årets första kurs :)
 
Top