Posa till Riksträffen

smcrobot

New member
-Självklart jättekul att få komma till SMC:s Riksträffen och dela med mig av alla mina minnen genom åren. Jag började ju att köra "vanlig" hoj när jag var 18 år gammal så det har ju blivit några mil även på vanlig väg, säger "Posa". Klockan 15.00 drar han igång. Riksträffen drar igång fredag 30 augusti och avslutas söndag första september. Mer info finns på: www.svmc.se/rikstraff Bokar gör du p...

Läs mer: https://www.svmc.se/smc/Nyheter/Posa-till-Rikstraffen/
 

HkanB

New member
Du kan väl trolla bättre än så, eller hur?

Vem fan är "Posa"? :confused:

Ingen jag någonsin hört talas om, och följaktligen för mig totalt ointressant.....
Du måste vara endera världens oräddaste människa eller försedd med en extremt livlig fantasi?

I det första fallet så är det en aning svårt att vara rädd för någonting man inte vet om att det finns.
I det andra så kan man kanske t.o.m vara rädd för det som inte finns.

Och vad har det med Posa att göra?
Tja att bara vara intressad av det man redan vet om och känner till måste vara väldigt trist för att inte säga rent ut sagt begränsande.
Som om att det är bara det jag redan vet om som är något att ha...

In 1889, Charles H. Duell was the Commissioner of US patent office. He is widely quoted as having stated that the patent office would soon shrink in size, and eventually close, because…
“Everything that can be invented has been invented.”

Det verkar som om han hade fel.

Och jag tror nog, om jag för några ögonblick ska ta dig på allvar, att du också om inte direkt har fel men så i alla fall gör dig själv en otjänst.

Undrar just om din tidigare inkarnation var lite mer slagfärdig och rapp? Har du legat av dig på sistone?
 

Lottafia

Member
Du måste vara endera världens oräddaste människa eller försedd med en extremt livlig fantasi?

I det första fallet så är det en aning svårt att vara rädd för någonting man inte vet om att det finns.
I det andra så kan man kanske t.o.m vara rädd för det som inte finns.

Och vad har det med Posa att göra?
Tja att bara vara intressad av det man redan vet om och känner till måste vara väldigt trist för att inte säga rent ut sagt begränsande.
Som om att det är bara det jag redan vet om som är något att ha...



Det verkar som om han hade fel.

Och jag tror nog, om jag för några ögonblick ska ta dig på allvar, att du också om inte direkt har fel men så i alla fall gör dig själv en otjänst.

Undrar just om din tidigare inkarnation var lite mer slagfärdig och rapp? Har du legat av dig på sistone?
Det är väl ändå så att om ett "affischnamn" skall göra sin tjänst i form av att locka deltagare till ett evenemang, så måste det väl vara någon känd människa, eller åtminstone borde arrangörssidan offra ett par rader på att berätta varför just denna person skulle vara intressant att lyssna på.

Som det nu är, att man lyfter fram någon helt okänd förmåga utan minsta presentation, så blir i varje fall min reaktion precis motsatt. Vem är dettta? Skall jag verkligen offra tid och pengar på att lyssna på någon som troligen är en gatsopare som tänker orera om huruvida man sopar vintersanden bäst om man rör kvasten medurs eller moturs....?
 

Alexander76

Member
Det är väl ändå så att om ett "affischnamn" skall göra sin tjänst i form av att locka deltagare till ett evenemang, så måste det väl vara någon känd människa, eller åtminstone borde arrangörssidan offra ett par rader på att berätta varför just denna person skulle vara intressant att lyssna på.

Som det nu är, att man lyfter fram någon helt okänd förmåga utan minsta presentation, så blir i varje fall min reaktion precis motsatt. Vem är dettta? Skall jag verkligen offra tid och pengar på att lyssna på någon som troligen är en gatsopare som tänker orera om huruvida man sopar vintersanden bäst om man rör kvasten medurs eller moturs....?
Men klicka på länken :)
 

Lottafia

Member
Har jag ju gjort. Det står att han tävlat och vunnit medaljer. Men inte ett ord om vad han tävlat och fått medaljer i. Alltså förutsätter jag att han tävlat och fått medaljer i gatsopning. Ointressant.
Och så har han varit i ryssland. Dit reser väl ingen människa med förståndet i behåll? Dels skall man inte på minsta sätt stödja sådana odemokratiska regimer genom att tillföra landet valuta, dels måste man vara akut suicidal för att utsätta sig för rysk trafik. Youtube är ju fullt av skräckfilmer som visar hur illa ryssar kör.....
 

Ove 60+

Active member
:angel: Naturligtvis måste Lottafia f ha åsikter som alla andra - men: Lever man i en liten fyrkantig värld isolerad från det som alla andra på detta forum vet det mesta om finns ju risk för att verka liiite korkad om man förnekar all kännedom om ämnet. Nu är ju inte vår kära Lottafia korka, tvärt om, men hon gillar att provocera :rolleyes:
Posa Serenius torde vara en av Sveriges tuffaste idrottsmän genom tiderna. Isracing är sporten han ägnat sig åt till en ålder som väl är dubbelt så hög som den är när dom flesta andra lägger av av åldresskäl. En lugn och fin kille som inte gör så mycket väsen av sig - utom på banan. :tummenupp
 

Assar

New member
Jag får väl säga samma sak som Lottafia då: Vem fan är Posa?
Har aldrig någonsin hört talas om honom, och då lever jag definitivt inte i nån isolerad värld.
Det är bara att inse att alla specialområden har sina egna referenser. Isracing och Posa är väl ett sånt, antar jag.
 

Lottafia

Member
Jag får väl säga samma sak som Lottafia då: Vem fan är Posa?
Har aldrig någonsin hört talas om honom, och då lever jag definitivt inte i nån isolerad värld.
Det är bara att inse att alla specialområden har sina egna referenser. Isracing och Posa är väl ett sånt, antar jag.

Precis!
Detta var första gången i livet jag hört talas om att det skulle finnas en sport som heter isracing! Kanske inte så konstigt eftersom det där jag bor och bott knappast finns någon is som håller att ge sig ut på till fots, än mindre med motorcykel, mer än ungefär vart femte år. Förutsättningarna att kunna titta på en tävling i gatsopning borde alltså vara bättre rent metrologiskt....
Alltså är det knappast förvånande att jag aldrig tidigare hört talas om varken isracing eller "Posa".

Till yttermera visso intesserar mig inte bantävlingar av någon form. För mig ter det sig tämligen hjärndött att flänga runt en bana varv efter varv som en hamster i ett hamsterhjul.
 
Top