Jag lämnade in min MC på en verkstad den 10 april för byte av topplockspackningen. Jag skickade även med en verkstadshandbok för att vara säker på att de hade all information som behövdes. Jobbet skulle ta 3 dagar att göra och vi kom överens om att de kunde behålla MC'n i 1 vecka. Först efter 3 veckor och mycket tjat blev den klar. Den lät inte bra när jag hämtade den och de påstod att det var mitt dåliga batteri. Jag åkte iväg och kom ungefär 1 mil sen gick kamkedjan av och till följd av detta en förstörd topp. Eftersom det är en rak 6cylindrig motor är kammen delad, det visade sig att de vänt ena halvan fel.
Idag är det den 20 juni och de har fortfarande inte fixat min MC. Jag har försökt att vara både stödjande och tydlig med vad jag tycker om deras oacceptabla beteende och passiva inställning. Jag upplever att de behandlar mig illa som kund, de har förstört min MC, de har bestulit mig på vårsäsongen och försommarsäsongen.
De har min MC som gisslan och det verkar inte finnas några avtal i branchen som sätter press på dem.
Jag funderar på Allmänna reklamationsnämden, men det blir ju en långdragen process och jag vill ha min MC nu.
Är det någon som har några goda råd eller erfarenheter att dela med sig av ? Har detta forum behandlat ämnet förut?
Idag är det den 20 juni och de har fortfarande inte fixat min MC. Jag har försökt att vara både stödjande och tydlig med vad jag tycker om deras oacceptabla beteende och passiva inställning. Jag upplever att de behandlar mig illa som kund, de har förstört min MC, de har bestulit mig på vårsäsongen och försommarsäsongen.
De har min MC som gisslan och det verkar inte finnas några avtal i branchen som sätter press på dem.
Jag funderar på Allmänna reklamationsnämden, men det blir ju en långdragen process och jag vill ha min MC nu.
Är det någon som har några goda råd eller erfarenheter att dela med sig av ? Har detta forum behandlat ämnet förut?